PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

PAUTAN TERKINI

Monday, May 07, 2012

PAS naik minyak dengan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan

Pas mempertikaikan keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang mengharamkan rusuhan jalanan atau demonstrasi yang mempunyai niat tidak baik, melanggar undang-undang serta boleh mencetuskan huru-hara di negara ini.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, jawatankuasa tersebut perlu memahami terlebih dahulu tujuan sebenar perhimpunan Bersih 3.0 diadakan baru-baru ini.

‘‘Saya mahu tanya jawatankuasa yang buat keputusan itu, fahamkah mereka maksud dan tujuan Bersih 3.0 diadakan.

‘‘Sepatutnya mereka kena kaji dan tanya semua pihak tentang apa yang berlaku, bahkan boleh jumpa saya sendiri untuk mendapat gambaran sebenar," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas keputusan panel jawatankuasa tersebut yang dianggotai oleh 24 ahli termasuk 14 mufti setiap negeri yang menegaskan tindakan demonstrasi tersebut adalah haram dan bertentangan dengan pandangan majoriti ahli sunah wal jamaah yang menjadi panduan umat Islam di negara ini. 


- Utusan Malaysia

7 comments:

  1. Majlis fatwa faham matlamat tidak menghalalkan cara.

    ReplyDelete
  2. Majlis fatwa yg mengandungi berbelas ahli pun dikatakan salah. Ta betul. Tak tau buat keputusan. Mustafa Ali saja yang betul. Yang bijak pandai. Yang terrer. Segala hukum hakam kalau tak tau boleh tanya Mustafa Ali. Dia manusia serta tahu dan serba betul.

    ReplyDelete
  3. Pemimpin Pas semuanya jenis keras kepala..

    PAKATAN BANGSAT !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua kepala keras memang susah tak cukup satu bro..hehehe

      Delete
  4. atas sebab keras kepala dan tak pernah setuju dgn org lain itulah punca Allah tak benarkan org seperti ini menjadi pemimpin utama. itu ujian Allah kpd dia dan kumpulannya. apa yg silap patutnya diakui. dugaan yg sedikit mcm itupun dh meracau. semua mesti ikut kemahuan dan nafsu dia.Entah sampai bila agaknya pemimpin pas akan sedar. dari dulu lg aku tetap katakan pas itu cantik, tp majoriti pemimpin pas berperangai buruk!!!

    ReplyDelete
  5. sebenarnye bodoh2 n bangang2 je pas ni........ panel2 yg 24 org ni ialah pakar2 agama...... tak kan dymm agung nak lantik yg dunggu kat jawatan penting in..............melalut je lah pas n pkr ni...........lembu pon lagi pandai da

    ReplyDelete
  6. Dengki khianat lee tu.Ini perkara untuk menarik pengikut menganuti fahaman berdamai dengan syitan.Nak ubah ayat dalam quran yang menjelaskan bahawa syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu,justeru itu anggaplah dianya sebagai musuh.

    ReplyDelete

Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox