PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Wednesday, September 28, 2011

Pengerusi Bazar Tok Guru letak jawatan ekoran dakwaan ahli telah 'disuap' Kerajaan Negeri

Dalam keghairahan PAS menyuarakan slogan baru untuk rakyat melalui konsep negara berkebajikan, satu lagi tembelangnya pecah berikutan kemelut mengenai rungutan peniaga di pasar besar lama MPKB akhirnya mencapai kemuncak ekoran perletakan jawatan Pengerusi Persatuan Peniaga Pasar Besar Lama (MPKB), Ab Salim Ahmad.


Perletakan Ab Salim Ahmad yang memegang jawatan sebagai pengerusi sejak 10 tahun yang lalu disebabkan timbul banyak rungutan dari kalangan ahli-ahli yang tidak berpuas hati kerana beliau dan AJK didakwa telah diberi layanan 'istimewa' atau dengan kata lain telah 'disuap' oleh Kerajaan Negeri. Menurut seorang saksi, pengerusi dan AJK mendapat lot kedai di bahagian strategik bahkan tidak melalui proes pengundian seperti biasa yang dikenakan kepada ahli yang lain.

Pemberian lot 'strategik' kepada pengerusi dan AJK ini terpaksa dibuat oleh pihak Kerajaan Negeri bagi menyelesaikan rungutan dan keengganan peniaga berpindah dari kawasan pasar lama ke lokasi baru ( Bazar Tok Guru). Ketika itu, peniaga-peniaga turut mengadakan demonstrasi aman dan memorendum untuk diserahkan kepada Menteri Besar Kelantan. Klik DISINI.

Berikutan peletakan jawatan Ab. Salim itu, kira-kira 195 peniaga pasar berkenaan mengadakan mesyuarat tergembar di Gelanggang Seni dekat sini dengan melantik Sayuti Che Pa, sebagai Pengerusi baru. Mesyuarat ini terpaksa dibuat bagi mengelakkan persatuan itu dibubarkan (ROS) berikutan perletakan semua AJK yang lama tanpa memberikan apa-apa notis.





No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox