PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Sunday, August 21, 2011

Dalam sejarah 11 anggota polis mencabul wanita bangsa Cina..benar atau tidak??

Benar atau tidak dakwaan ini, itu semua kerja polis yang menyiasat bukannya Malaysiakini yang sudah diketahui umum media balaci pembangkang yang tidak berputus asa menabur fitnah. Kali ini, melibatkan dakwaan seorang wanita Cina yang didakwa telah dicabul oleh 11 anggota polis. Yang anehnya, kejadian ini berlaku pada tahun 2004 dan baru sekarang dilaporkan kepada media.

Ini yang menjadi kemusykilan adakah benar kejadian ini berlaku?. Sudah hampir 7 tahun kejadian itu berlaku kenapa baru sekarang didedahkan? Alasan, wanita itu tidak mahu menggangu siasatan polis langsung tidak masuk akal kerana seperti biasa kes seumpama ini agak menarik perhatian. Kebiasaanya, pihak polis akan bertindak segera terhadap kes yang menarik perhatian terutama melibatkan salahlaku anggota PDRM.

Jika seorang dua yang terlibat, mungkin boleh diterima pakai tetapi ini melibatkan 11 anggota yang melakukan perbuatan berkenaan dan sudah tentu ianya menarik perhatian dan perlu disiasat dengan segera. Justeru, dakwaan ini perlu disiasat segera untuk mengembalikan reputasi polis yang dilihat saban hari menjadi sasaran pihak pembangkang.

Pembangkang hari ini begitu agresif mengkritik dan mengupas isu yang berkaitan tugas polis kerana secara tidak langsung akan menjejaskan integriti pasukan itu di mata masyarakat sekaligus memberi kelebihan kepada mereka (pembangkang) untuk mearih simpati rakyat pada pilihanraya akan datang.

Seorang pengurus akaun Wong Bee Fong mendakwa selepas tujuh tahun dicabul oleh 11 anggota polis, beliau sehingga kini masih menunggu tindakan terhadap kumpulan itu.

Bahkan, tambahnya, polis gagal memberi jawapan sama ada kertas siasatan dibuka selepas dia membuat laporan polis berhubung pengalaman pahit yang meninggalkan trauma hinggga ke hari ini.

Dalam sidang media bersama peguamnya hari ini, Wong, 39 mendakwa, polis sebaliknya menyiasatnya atas dakwaan menghalang polis menjalankan tugasnya.

Wong mendakwa, mimpi ngerinya bermula pada jam 1.55 pagi apabila kereta yang dipandunya ditahan dalam sekatan jalan raya dekat Taman Connaught pada tahun 2004 kerana disyaki memandu dalam keadaan mabuk.

"Saya minta lesen memandu saya kembali dan saman yang akan dikeluarkan tetapi pegawai itu, Johari Ismail, nombor lencana 88147, enggan memulangkan dan sebalinya meminta rasuah RM3,000.

"Saya menolaknya dan beliau biarkan saya menunggu kira-kira 15 minit. Saya curiga ada sesuatu yang tidak kena jadi saya memandu ke arah balai polis Batu 9, Cheras," katanya.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox