PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Sunday, July 03, 2011

Provokasi Malaysiakini yang paling banggang...!

Wartawan Malaysiakini perlu tanya diri mereka kenapa mereka diancam? Kenapa kumpulan yang melakukan demonstrasi di Pulau Pinang begitu marah kepada mereka terutama wartawan Cina bernama Susan Loonie. Sikap pembelit mereka dalam melaporkan sesuatu berita telah membuatkan penyokong kerajaan dan suara majoriti rakyat semakin 'berapi' dan naik angin. Banyak pembohongan dan laporan yang begitu tidak masuk akal dimuatkan ke dalam laman berita mereka menyebabkan mereka diancam.

Itu baru ancaman mungkin selepas ini ada lagi perkara-perkara di luar jangkaan akan berlaku jika media balaci ini seringkali memuatkan berita berat sebelah dan tidak tepat. Ini sebagai peringatan kepada wartawan MK supaya lebih berhati-hati dan tidak menimbulkan kemarahan pembaca yang seringkali dimomok dengan cerita temberang pro pembangkang.

Akhiranya pihak polis menjadi mangsa mereka untuk mengadu hal. Sepatutnya mereka mengadu kepada LGE dan Anwar Al pengkhianat negara untuk meraih simpati. Tidak cukup dengan itu, mereka menyalahakan pihak polis kenapa tidak bertindak awal kerana sudah mengetahui awal tentang demonstrasi itu.

Bayangkan tuan-tuan betapa bodohnya mereka ini? Kenapa saya berkata demikian?. Jawapannya mudah, anda sememangnya bodoh kiranya berkata sedemikian kerana apa yang berlaku di Pulau Pinang itu, hanya melibatkan angka melebihi seribu orang. Bayangkan jika perhimpunan Bershit yang akan diadakan pada 9 Jul 2011 nanti mencecah ratusan ribu pengikut pembangkang? Angka ini bukan saya reka tetapi inilah angka matlamat Bersih iaitu ingin mencapai sasaran 300 ribu orang membajiri lokasi strategik di Kuala Lumpur.

Tambah lagi, pihak polis sudah memberi amaran dan nasihat tetapi tidak diendahkan oleh sebab keangkuhan menyokong idea Ambiga. Bahkan, hanya mereka yang tidak berakal saja mentafsirkan bahawa Bersih akan mengadakan demonstrasi secara aman. Dalam suanana yang sudah menampakkan ketegangan akan berlaku berdasarkan banyak desakan dan amaran oleh satu lagi kumpulan yang dilihat cuba mempertahankan kerajaan.

Seperkara lagi yang kita perlu ingat bahawa implikasi daripada demonstrasi yang akan diadakan. Cuba bayangkan, jika dengan angka seribu orang di Pulau Pinang sudah memberi kesan kepada beberapa pihak termasuklah peniaga, laluan jalan raya menjadi sesak berjam-jam, serta menganggu orang ramai yang lalu lalang  di sekitar. Semuanya akan lumpuh.

Gambarkan sendiri dengan angka ratusan ribu penunjuk perasaan di jalanan di tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur. Apa akan jadi kepada pihak-pihak seperti yang saya nyatakan di atas. Semuanya akan terjejas sumber rezeki dek kerana perangai-perangai bingai segerombolan penyokong Bershit 2.

Tambah Pewaju lagi, kenapa pihak polis tidak menjalankan tugas yang sepatutnya iaitu melindungi rakyat dan kenapa membiarkan demonstrasi itu dibuat sedangkan mereka (polis) sudah tahu lebih awal. Puihhhh nak muntah rasanya bila membaca ayat bodoh seperti ini. Memang suka jilat balik air liur yang diludah.

Inilah kata-kata bodoh wartawan yang dah tahu demonstrasi adalah menyusahkan rakyat tetapi setiap hari seringkali membuat provokasi supaya rakyat penyertai perhimpunan Bershit 2 pada 9 Jul 2011..... >>> MK

“Polis tidak menghalang penyokong yang menimbulkan kekacauan di atas jambatan Pulau Pinang selama setengah jam merupakan contoh yang terbaik

“Kenapa pihak polis tidak mengambil sebarang langkah pencegahan padahalnya telah mengetahui demonstrasi ini sehari sebelumnya?”

Pewaju juga mempersoalkan sikap dwi-standard polis yang bertindak keras terhadap himpunan BERSIH 2.0 tetapi membenarkan demonstrasi di Komtar yang ganas itu berlangsung,

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox