PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Sunday, July 03, 2011

6 lagi pemimpin DAP kena tahan berkaitan berSHIT 2 keparat..!!!

Enam lagi anggota DAP termasuk Ahli Parlimen Bakri Er Teck Hwa ditahan polis pagi ini ketika majlis gotong-royong, dipercayai sebahagian daripada aktiviti simbolik Bersih 2.0 yang diharamkan dua hari lalu. Keenam-enam mereka yang mengenakan kemeja-T, yang membawa reka bentuk yang berbeza daripada logo Bersih 2.0, ditahan di pasar Taman Pelangi, Johor Baru ketika mengedarkan risalah kepada orang ramai.

AP Bakri Er Teck Hwa
Ketika ditahan, pemimpin keparat ini mendakwa mereka hanya menjalankan aktiviti komuniti menjaga kebersihan kawasan. Walhal sudah terangan memakai baju bersih disamping mengedarkannya kepada hadirin.

Enam mereka termasuklah Er, ketua Pemuda Sosialis DAP Johor Tan Hong Pin, naib ketuanya Jason Josob, anggota jawatankuasa DAP Johor Chen Kah Eng, setiausaha DAP cawangan Taman Bukit Indah Yan Boon Meng dan penolong pengarah pendidikan politik DAP Johor Tang Chee Kia.

INGAT BERSIH 2, INGAT PERTUBUHAN HARAM. MAKA SESIAPA YANG HADIR UNTUK MENCETUSKAN HURU HARA PADA PERHIMPUNAN ITU ADALAH HARAM DAN PERLU BERTAUBAT. INI ADALAH KENYATAAN YANG DIBUAT OLEH MAJLIS FATWA KEBANGSAAN.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox