PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Monday, April 11, 2011

Calon-Calon Petualang Bangsa di Masa Hadapan...!

Akibat ingin menonjolkan diri menjadi juara kepada pelajar-pelajar yang lain, inilah yang berlaku kepada pelajar di IPT yang sanggup bersekongkol dengan pembangkang bagi menentang dasar-dasar kerajaan yang sediada untuk meneruskan kesinambungan pembangunan negara.



Dalam masa yang sama, pembangkang memang tidak dinafikan bijak mempergunakan mahasiswa ini untuk tujuan kepentingan politik mereka dengan alasan  terlibat dalam konvoi jelajah. Manakala bagi mahasiswa pula, apakah anda tidak berasa malu dengan kerajaan yang banyak membantu menyalurkan bantuan bagi kemudahan pengajian anda di universiti.



Apakah bentuk kezaliman yang telah kerajaan lakukan  terhadap mahasiswa selama ini?.Adakah peraturan yang ditetapkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi bahawa mahasiswa tidak boleh menceburi pentas politik menjadi punca anda semua berbuat demikian?Tepuk dada tanya diri sendiri apakah yang anda lakukan ini cara terbaik untuk menyelesaikan masalah.

Jangan menganggap diri kita terlalu bijak untuk berhujah dengan ilmu yang baru dua tiga titik di dada sehingga kita lupa dari mana asal usul. Jangan meletakkan diri diri kamu di landasan yang salah ekoran termakan umpan busuk parti pembangkang sehingga boleh membawa kepada kebinasaan diri dan keluarga.

@AJ@

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox