PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Monday, October 24, 2011

Selesai dulu masalah rakyat baru bercakap soal projek mega

Kalau betul-betul nak buat projek lebuh raya di negeri Kelantan memang bagus tapi adakah kerajaan negeri mampu melaksanakan projek besar sebegini? Baru-baru ini Kerajaan Negeri Kelantan bercadang untuk membina sebuah lebuh raya sendiri melibatka laluan Kota Bharu - Kuala Krai bagi mengelakkan kesesakan di laluan itu khususnya menjelang musim perayaan.


Bahkan cadangan ini turut mendapat sokongan ketua pembangkang kerajaan negeri Datul Alwi Che Mat yang merupakan ADUN Ketereh. Tambahnya lagi, jangan pula nanti kerajaan negeri menggadaikan tanah yang terlibat kepada pihak swasta.

Katanya, tidak ada sebab untuk BN Kelantan menentang cadangan yang baik untuk kepentingan rakyat jika benar Kerajaan PAS Kelantan benar-benar berhajat untuk melaksanakannya. Ini merupakan cadangan kali kedua di mana sebelum ini kerajaan negeri pernah mewarwarkan hasrat yang sama namun ketika itu, terpaksa dibatalkan atas faktor kelembapan ekonomi.

Ketika itu, Kerajaan Negeri telah bersetuju memberi projek ini kepada Syarikat Padang Maju Sdn Bhd dengan kos bernilai RM1.2 bilion tetapi disebabkan pelbagai masalah ianya terpaksa dibatalkan.

P/S : Kalau masalah hutang dan perkhidmatan bekalan air pun Kerajaan Kelantan tak mampu nak selesaikan, apatah lagi projek sebesar ini..Boleh percaya ke???



No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox