PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Sunday, September 11, 2011

Penceramah agama belasah pengerusi surau kerana dihalang menggunakan pembesar suara

Memang aneh dan tidak masuk akal tetapi dunia sekarang semua boleh berlaku. Inilah yang berlaku di sebuah surau di Kg Lembah Indah di mana Pengerusi surau tersebut dibelasah oleh penceramah jemputan kerana dihalang daripada menggunakan pembesar suara ketika membaca kitad. Patut atau tidak, terpulang kepada penilaian masing-masing kerana seorang yang bergelar sanggup bertindak sedemikian.

Mungkin ini satu arahan daripada kerajaan negeri belum dapat dipastikan kerana saya khuatir apa yang berlaku ada kaitannya dengan larangan menggunakan pembesar suara oleh kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pemerinatahn Diktator Guang Eng. Semua ini tidak mustahil kerana kedua-dua negeri berkenaan ditabdir oleh kerajaan Pakatan Rakyat tambahan pula di Negeri Selangor yang diterahui Khalid Ibrahim boneka DAP.

SELAYANG – Gara-gara berang dihalang menggunakan mikrofon untuk membaca kitab, seorang penceramah bebas terkenal di sini bertindak mencederakan seorang pengerusi surau di ruang solat, Khamis lalu.

Akibat tindakan tersebut, mangsa, Pengerusi Surau An-Nur Kampung Lembah Indah, Rostam Abdul Rahim cedera di bahagian muka dan telinga akibat ditunduk dan ditendang penceramah terbabit.

Menceritakan detik kejadian, Rostam memberitahu, kejadian selepas selesai solat Isyak bermula sebaik yang juga penceramah bebas yang didakwa tidak mempunyai tauliah itu menggunakan mikrofon surau untuk membaca kitab. Baca selanjutnya DISINI.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox