PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Tuesday, September 06, 2011

Mat Sabu Indera diberi amaran keras pucuk pimpinan PAS jangan berdebat dan mengeruhkan lagi keadaan!

Keenganan Mat Sabu menolak pelawaan Kerajaan PAS Kelantan untuk berdebat dengan Ketua PP UMNO, Khairy Jamaluddin disifatkan sebagai pengecut dan bacul serta berada dipihak yang salah. Itu ungkapan seorang pemuda ketika berbual di kedai kopi, reaksinya terhadap keputusan Mat Sabu - Timbalan Presiden Pas yang turut disifatkan sebagai 'pemimpin cakap besar' kerana menolak jemputan Kerajaan Pas Kelantan untuk berdebat dengan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.


Kenapa Mat Sabu perlu takut kerana dia pastinya akan mendapat sokongan daripada penonton disebabkan debat itu diadakan di kubu kuat Pas, Kelantan. Jika soal hierarki politik diambil kira, Mat Sabu pun tidak layak berdebat dengan Khairy disebabkan dia kalah dalam pilihan raya.

Sementara itu, Naib Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Haji Rosmadi Ismail turut berkongsi pendapat yang sama. Baginya, jika Mat Sabu yakin dia benar maka dia tidak perlu takut untuk berhadapan dengan Khairy.

Menurut Rsomadi, Mat Sabu sewajarnya bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kenyataan yang dikeluarkannya sebelum ini dan bukannya menyerahkannya kepada orang lain. Inilah PAS yang diumpamakan, anak buat salah, bapa yang terpaksa masuk campur dan bertindak mempertahankan anaknya meskipun anaknya berada dipihak yang salah. Bodoh piang!!!1

"Bila seseorang keluarkan kenyataan dia lebih memahami apa yang disebutnya, dia (Mat Sabu Indera) sepatutnya bertanggungjawab dan berhujah untuk mempertahankan kenyataannya bukan lepas kepada orang lain.

"Kalau kita lihat dengan teliti, pada awalnya tidak ada pemimpin Pemuda Pas yang mengiakan kenyataan Mat Sabu cuma hari ini baru ada sikit komen, kalau begitu macam mana nak suruh berhujah dengan Khairy kalau mereka pun tak 'berapa' nak mengiakannya".

Lagipun jemputan ini sebenarnya daripada PAS bukannya UMNO.Juteru, layakkah Mat Sabu komunis diangkat menjadi pemimpin tertinggi PAS jika perkara kecil sebegini tidak berani untuk kedepan. Lebih-lebih lagi dalam urusan membela rakyat.

Mat Sabu Indera jenis pemimpin yang takde teloq sebab teloq besarnya kena kulum oleh beruk-beruk yang dibela oleh DAP.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox