PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Thursday, June 30, 2011

Pengerusi Bersih memang "Bullshit"

Memang keras kepala dan degil langsung tidak mempedulikan nasihat pihak polis supaya menghentikan perhimpunan 'bullshit'.Adakah logik Ambiga pula yang memberi nasihat kepada polis supaya memutuskan jalan-jalan yang akan dilalui oleh pendemo bullshit pada 9 Jul 2011 semata-mata untuk memudahkan urusan pendemo haram ke istana negara.

Beberapa kali pihak polis memberi nasihat bahawa perhimpunan itu akan mencetuskan suasana tegang jika diteruskan. Justeru, pihak polis tidak ada jalan lain selain mengambil tindakan proaktif lebih awal bagi memastikan perhimpunan itu lumpuh. Sebab itu, sejak kebelakangan ini banyak tangkapan dilakukan polis semata-mata untuk mencegah dari berlaku suasana tegang semasa hari kejadian.

Desakan demi desakan dibuat oleh majoriti rakyat supaya perhimpunan ini tidak diteruskan namun langsung tidak diendahkan, malah lebih agresif menghasut rakyat supaya menyertai perhimpuna bullshit 2.0.

Ini bermakna, mereka (pengajur bullshit) sengaja menempah mala petaka pada hari kejadian kerana terpaksa berdepan dengan pelbagai pihak yang masih sayangkan keamanan di negara ini.

Baca petikan di bawah..

"Kami maklumkan kepada beliau, kami akan melakukan sedaya upaya bagi memastikan perhimpunan itu adalah aman... Sebab itu, kami cadangkan kepada polis untuk memutuskan jalan yang patut kita lalui dan kita akan ikut semua arahan mereka,” katanya kepada wartawan di Bukit Aman selepas mesyuarat berkenaan.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox