PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Wednesday, May 04, 2011

SUARAM : Apabila Cina Kafir Lahanat Bersuara...Melayu Jadi Hamba Kain Rentang!

Kecaman Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) yang mendakwa pihak polis bertindak ganas  ketika menyuraikan perhimpunan haram pada 1 Mei dengan menangkap 21 orang boleh dibaratkan suara sumbang Cina lahanat yang cuba menggangu penugasan pihak Polis.

Yap Heng Lung

Apa yang didakwa oleh Yap Heng Lung (gambar atas), Penyelaras SUARAM tidak tepat sama sekali dan amat malang apabila menyifatkan tindakan polis itu satu sebagai tindakan biadap. Siapa yang biadap kepada negara sekarang ini? Kalau tidak mereka yang cuba mencetuskan suasana huru hara dalam negara ketika rakyat lain bergembira menghabiskan cuti hari pekerja bersama keluarga.

Pihak polis bukan menjadi alat kepada kerajaan tetapi menjalankan tugas sepertimana yang termaktub dalam Sek.27 Akta Polis iaitu bertanggungjawab sepenuhnya terhadap mana-mana perhimpunan haram yang tidak mempunyai permit. Perhimpunan haram berkenaan bukan mewakili majoriti penduduk di Malaysia, kerana penglibatannya hanya di kalangan pembangkang yang mempunyai agenda terselit dan tersembunyi.

Tulisan biadap

Sekiranya SUARAM menyatakan tindakan polis itu sebagai satu pencabulan Hak Asasi Manusia, adakah polis di Malaysia ini terkecuali daripada Haknya sebagai seorang manusia yang merupakan warganegara di negara ini? Dalam erti kata yang lain polis turut tergolong dalam golongan yang diperlu dijaga haknya dan ianya bukan saja dikhususkan kepada rakyat biasa.

Maknanya pihak polis telah juga mempunyai hak sepertimana yang termaktub di dalam Artikel ke-10 Perlembagaan Persekutuan dan sekiranya ada pihak yang menafikannya, ia juga membawa maksud yang sama iaitu sengaja mengecualikan pihak polis di bawah Deklarasi Universal Hak Asasi Manusia (UDHR)

Inilah kesan daripada suara sumbang yang diberi sedikit ruang kepada Cina yang tidak sedar diri berada di bumi Malaysia untuk menidakkan hak-hak yang sepatutnya di miliki oleh semua lapisan rakyat termasuklah pihak polis.

Syabas pihak polis..! anda telah bertindak cemerlang mematahkan satu cubaan untuk menjadi Malaysia sebagai negara huru hara yang didalangi oleh pihak pembangkang. Idea ini tidak lain dan tidak bukan semestinya datang daripada seorang yang dianggap 'anugerah Tuhan'. Mungkin benar insan ini anugerah Tuhan tetapi anugerah yang diciptakan Tuhan untuk memporak perandakan keharmonian yang sedia terjalin antara kaum selama ini.

Selain itu, SUARAM juga mempertikaikan tindakan polis yang tidak mengeluarkan permit ke atas mana-mana perhimpunan yang dianjurkan pembangkang dilihat sebagai kenyataan mengampu bagi mereka yang gila kuasa. Tuduhan yang dilemparkan kepada polis sebagai 'alat kerajaan' adalah sangat keterlaluan dan pihak polis juga saya anggap mempunyai hak asasi untuk mempertahankan kenyataan yang bersifat provokasi daripada SUARAM.

Selagi mana majoriti rakyat di negara ini masih memerlukan pihak polis dalam menjalankan tugasnya, selagi itulah pembangkang hanya terkial-kial dengan sikap degil yang cuba mencetuskan huru hara. Malah tindakan tegas dan kecekapan pihak polis dalam menyuraikan mana-mana perhimpunan haram dilihat ada signifikan dalam usaha memastikan negara ini sentiasa selamat dari anasir-anasir yang cuba mencetuskan suasana huru hara.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox