PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Sunday, May 29, 2011

Pertarungan sengit dalam sejarah pemilihan PAS Pusat..!

KUALA LUMPUR – Pemilihan pucuk kepimpinan Pas pada Muktamar ke-57 awal bulan depan diakui oleh pemimpinnya sendiri sebagai pertandingan paling sengit sejak parti tersebut ditubuhkan pada tahun 1956.

Pengerusi Jawatankuasa Pemi­lihan, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman berkata, pertandingan ini sengit kerana kesemua calon bagi jawatan Timbalan Presiden dan Naib Presiden ditandingi oleh calon-calon ‘heavy weight’.

Calon Timbalan Presiden ditandingi oleh penyandangnya, Nasharudin Mat Isa, Naib Presiden, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Ahli Jawatankuasa Kerja, Mohamad Sabu manakala bagi jawatan Naib Presiden, ia ditandingi oleh Datuk Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub, Da­tuk Husam Musa, Idris Ahmad, Datuk Mohd Amar Abdullah dan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Mengumumkan calon secara rasmi semalam, Abdul Halim menjelaskan, kesemua pemimpin-pemimpin Pas ini mempunyai sokongan tersendiri di peringkat akar umbi dan beliau tidak risau dengan perjalanan pemilihan nanti.

“Sehingga kini hati saya tenang kerana saya tahu semua calon ada sifat dan akhlak yang tersendiri, saya juga tidak bimbang adanya pergeseran walaupun pertandingan kali ini sangat sengit,” katanya.

Beliau berkata, pemilihan parti pada kali ini turut mencatat sejarah apabila buat pertama kalinya Dewan Ulama tidak ada pertandingan dan barisan kepimpinannya nanti akan diumumkan secara rasmi pada Muktamar nanti.

Pada pemilihan Pas kali ini, dianggarkan seramai 1,100 perwakilan mengundi untuk penggal 2011-2013 pada 3 hingga 5 Jun nanti.

Sumber : Sinar online

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox