PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Saturday, April 16, 2011

Penduduk Kapit Pun Tahu Pasal Jam Omega Anwar..!

KAPIT: Datuk Seri Najib Tun Razak terus membuat 'tinjau mesra' ke daerah-daerah pedalaman Sarawak dengan pergi ke Song Pekan dan Kapit di Ulu Rajang, sungai terpanjang di Malaysia.

Setelah tiba dengan helikopter di lapangan mendapat daerah Song pada jam 09:30, perdana menteri terus ke pusat bandar dengan sambutan 5,000 orang, sebahagian besar terdiri daripada masyarakat Iban yang bersorak 1 Malaysia dan 'Hidup Barisan Nasional'.

Dalam ucapannya, Najib mengumumkan peruntukan RM90 juta untuk pembangunan jalan yang meliputi sekitar 40 kilometer dari Song untuk Kapit, yang sekarang hanya boleh dilalui oleh sungai.

Dia mengatakan tender projek akan dibuka segera untuk membolehkan kerja permulaan pembinaan. Pengumuman oleh Najib itu memberi harapan baru kepada rakyat di kawasan pedalaman Rajang untuk menikmati kemudahan jalan antara Sibu - Kapit Song Kanowit-yang dapat dilalui hanya dengan perahu melalui Sungai Rajang.

Perjalanan dengan perahu dari Sibu untuk Song memakan masa lebih dari satu jam melalui bandar Kanowit sedangkan perjalanan dari Song untuk Kapit memakan masa tiga jam.

Najib juga mengecam ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang membuat janji kepada penduduk di daerah pedalaman sekarang tapi tidak membantu mereka ketika ia (Anwar) adalah Menteri Kewangan sebelum ini.


Beliau berkata pembangkang hanya datang ketika pilihan raya sedangkan Barisan Nasional akan terus membawa perubahan selepas pilihan raya. Perdana Menteri berkata sekarang semua orang, termasuk orang-orang Sarawak, tahu cerita Anwar. "Semua orang tahu sekarang saja menyebut tentang Omega dan orang-orang Song juga tahu .." Adakah anda tahu cerita tentang menonton Omega? " tanya Najib? Penduduk membalas pertanyaan Najib dengan menyebut perkataan 'ya'....

Dipetik dari BERNAMA.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox