PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Monday, March 19, 2012

Peruntukan RM600 juta telah disalahgunakan oleh pemimpin PAS Kelantan

NGO Kelantan mula mempertikaikan kemana perginya wang RM600 juta pinjaman pusat kepada Kelantan untuk selesaikan masalah bekalan air di negeri sejak 2001. NGO tersebut mendakwa banyak pembelian untuk sistem peralatan canggih bagi bekalan air tetapi tidak bersesuaian untuk digunakan sistem bagi bekalan air Kelantan.


Disini wujudnya pertikaian sama ada jurutera Syarikat Air Kelantan Sdn Bhd tidak berkredibiliti atau diarahkan untuk "buat tidak tahu" kerana mereka maklum mengenai kesesuaian peralatan untuk bekalan air di Kelantan. Justeru Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya berhubung dakwaan wujud penyelewengan dalam syarikat Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB) membabitkan peruntukan RM600 juta yang diberikan kerajaan Pusat untuk mengatasi masalah air di negeri ini.

Presiden MTRK, Azmi Ali berkata, siasatan menyeluruh perlu dijalankan ekoran banyak projek yang dirancang AKSB membabitkan perbelanjaan 'luar biasa' dan banyak daripadanya gagal.

Azmi sebelum itu menyertai lebih 300 orang mengadakan demonstrasi secara aman di berhampiran bulatan Pasir Pekan dekat sini, bagi mendesak Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz bertanggungjawab menyelesaikan itu tersebut. - Kelatekito

Baca selanjutnya DISINI.

1 comment:


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox