PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Wednesday, December 07, 2011

Bilamana 'Bible' menjadi panduan Azmin Ali

Ramai juga di kalangan pemerhati PAS yang hadir di Kongres PKR baru-baru ini keliru dengan arah pemikiran Azmin Ali. Ramai yang perasan. Ramai juga yang tidak. Tapi kebanyakan pemerhati PAS mula memandang sesama sendiri.

Apa ‘reference’ Azmin Ali waktu mengutarakan pandangan bahawa PKR – adalah mereka yang tergolong dalam kelompok – Children of Light; sementara UMNO lebih layak digelar sebagai ‘Children of Darkness’.

Seorang pemerhati PAS, yang juga belajar dalam ‘Comparative Religion’ di IIUM; mula geleng kepala dan tidak bersetuju. Penulis bertanya, apa yang dia tidak sependapat?

Dia mula mengatakan bahawa istilah ‘children of light’ ini hanya terdapat dalam agama Kristian!



Seorang pelajar Phd IIUM mula memberikan arguments bahawa istilah yang digunakan Azmin Ali memang mempunyai konotasi Kristianiti yang sangat nyata.

Apa halatuju Azmin ini sebenarnya? Apakah Azmin sudah terlalu terbuai dengan pemikiran ultra liberal sehingga mula menggunakan istilah Kristian sewaktu membawa argument politik? Ini semua perlu ditegur oleh PAS.

Contoh:-
Believe in the light, that ye may be the children of light.
John 12:36

Isaiah 42:6
“I, the LORD, have called you in righteousness; I will take hold of your hand. I will keep you and will make you to be a covenant for the people and a light for the Gentiles.

Isaiah 42:16
I will lead the blind by ways they have not known, along unfamiliar paths I will guide them; I will turn the darkness into light before them and make the rough places smooth. These are the things I will do; I will not forsake them.

Isaiah 49:6
he says: “It is too small a thing for you to be my servant to restore the tribes of Jacob and bring back those of Israel I have kept. I will also make you a light for the Gentiles, that you may bring my salvation to the ends of the earth.

Apakah ini asas arguments Children of Light yang dinyatakan oleh Azmin Ali???

SUMBER : BLOG DR MIM

1 comment:

  1. Dia ni Paderi baru PKR di kawasan Gombak. sesiapa yang nak minum holly water jumpa la di. Si Anuar tu pula Sami Budha yang sembah dan rukuk pada mayat Teo Beng Hock bodoo punya melayu.

    ReplyDelete


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox