PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Monday, September 19, 2011

Tuan Ibrahin pula jadi penjilat DAP

Apabila kecoh di pelusuk negara mengenai hasrat DAP untuk menukar wajah bendera Malaysia, akhirnya penjilat terbaru mereka Tuan Ibrahim memberi jaminan bahawa perkara itu tidak akan berlaku. Siapa PAS untuk menghalang DAP daripada meneruskan agenda jahat mereka untuk menjadikan negara Malaysia lebih liberal dan demokrratik.


PAS sepatutnya cermin diri mereka terlebih dahulu sebelum mempertahankan rakan pakatan mereka secara membuta tuli tanpa mengambil kira kepentingan orang-orang Melayu. Sampai begitu sekali PAS mendabik dada kepada DAP demi kuasa politik.

Menurut Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, tiada keperluan untuk menukar bendera kerana ia adalah lambang kedaulatan negara.


“Isu ini tidak perlu jadi polemik kerana ia tidak akan menjadi dasar Pakatan Rakyat, dan PAS secara tegas tidak akan sesekali menyokong cadangan sedemikian daripada sesiapa pun...


“Disebabkan itu, sebagai rakyat Malaysia, bendera negara perlu dipertahankan, tidak boleh diperlekehkan dan dipersendakan, katanya dalam satu kenyataan media.


Tuan Ibrahim mengulas bidasan Umno terhadap kenyataan seorang pemimpin DAP, M Manoharan (kanan) yang juga ADUN Kota Alam Shah dalam Twitter beliau baru-baru ini menyatakan akan bertindak menukar corak bendera Malaysia sekiranya Pakatan menang.

- Malaysiakini Haprak

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox