PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Friday, May 27, 2011

Macam ni nak jadi muffi? mulut celupar bodoh banggang..!

Salam..tengah dok kalut nak bercerita pasal pertandingan assabiyyah pimpinan PAS Pusat, akhirnya terselit juga nama Nizar yang berpeluang untuk bertanding jawatan Naib Presiden PAS Pusat. Nampaknya, bertepuk sorak kumpulan penyokong Nizar di Negeri Perak kerana idola kambing hitam DAP ini layak bertanding.


Kalau PAS menganjurkan ceramah di kawasan Negeri Perak, khabarnya dua sepupu Cina DAP mesti turut serta dalam program ceramah tersebut. Kenapa jadi begitu? Fikir sendiri sebab sekarang ini semua orang bijak berfikir bukan macam dulu lagi.

Kata Ngeh Ko Ham dan Ngar Ko Ming, sekiranya Pakatan Rakyat menang di Perak, kita akan memberi laluan sekali lagi Datuk Nizar untuk menjadi Menteri Besar PERAK. Begitu teruja Nizar bila mendengar kata-kata ini bahkan disambut dengan laungan takbir oleh pendengar-pendengar.

Begitu bijak sepupu Cina DAP ini memberi gula-gula manis kepada penyokong PAS. Saya berharap sangat supaya Ngeh Ko Ham mengemukakan calon Melayu bertanding atas tiket DAP di negeri ini. Nanti kita akan dapat menyaksikan sendiri apa pendirian orang-orang PAS yang juga ada keinginan meletakkan calon mereka bagi mewakili masyarakat Melayu.

Adakah PAS akan mengundi calon Melayu berkenaan sedangkan masih ramai lagi pimpinan PAS di Perak yang layak untuk diketengahkan sebagai calon. Pendek kata, berbuih mulut orang-orang PAS termakan umpan berbisa dua sepupu DAP ini.

Bagaiaman pula dengan nasib Mufti jika PR menang di Perak? Siapa agaknya yang layak menduduki kerusi Mursidul Negeri yang kini dipegang oleh Tan Sri Harussani Zakaria. Ada kemungkinan Norazli Musa atau lebih dikenali dengan panggilan Azli Taleban menjadi pilihan kepada PAS untuk menyandang jawatan berkenaan.

Kalau benar, layakah si Taleban ini menjadi Mufti? satu-satunya jawatan yang menjadi rujukan dalam hal ehwal berkaitan dengan agama. Masih ingat, istilah makan duit hasil babi dan duit hasil judi yang ditujukan kepada TS Harussani.

Jom kita saksikan sendiri kata-kata kesat mulut celupar bodoh banggang Azli Taleban.....

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox