PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Wednesday, May 11, 2011

Bilamana Cina DAP celaka bersuara..PAS kecut perut..!

Siapa tidak kenal ADUN Sekinchan, Ng Swee Ling yang kini dilihat sudah mendapat tempat di hati masyarakat Melayu khususnya yang berketurunan jawa PAS. Kelibatnya di dalam siri-siri ceramah anjuran PAS mula berkembang aktif kerana si celaka ini boleh menggunakan bahasa jawa yang ada ketikanya orang jawa sendiri pun tidak memahami apa yang dihujah dalam ceramahnya.


Saya diberitakan si malaun ini telah dijemput hadir berceramah pada malam ini di Manjung, Perak bersama dengan dengan seorang lagi yang tidak asing dalam pimpinan PAS tidak lain dan tidak bukan abg mat sabu sapu. Apa yang boleh saya katakan bahawa celakanya si malaun ini, apabila dengan selambanya menggelarkan diri Menteri Besar Perak dengan panggilan ' Dato Seri Dr Zambry Bangladesh.

Dakwanya MB Perak, DS Dr Zambry dilantik dengan cara yang tidak sah melalui mahkamah kerana mereka (BN) telah berjaya menyogok Wakil Rakyat Pembangkang, iaitu dua daripadanya PKR dan satu dari DAP untuk meninggalkan pembangkang. Bercakap memang mudah tetapi apa buktinya wahai Cina celaka yang kamu menuduh DS Dr Zambry telah membeli Wakil Rakyat pembangkang?.

Amat malang, ketika si malaun ini mengeluarkan kata-kata kesat semua yang hadir 99% berbangsa Melayu yang beragama Islam termasuk Mat Sabu Sapu (peminat janda). Malah, disusuli dengan gelak ketawa terbahak-bahak mengiyakan apa yang diperkatakan oleh Cina malaun DAP Sekinchan.

Tidak cukup dengan itu, si celaka ini dilihat terlalu angkuh dan sombong menuduh MCA yang sebenarnya bapa perkauman di negara ini bukannya DAP seperti yang dituduh media UMNO. Cakap kepada penyokong 'core' PAS memang boleh tetapi bagi yang tidak berpihak, jangan harap rakyat akan percaya sewenang-wenangnya. Rakyat sudah jelas, benci kepada perjuangan pembangkang, samada DAP, PKR mahupun parti PAS yang sengaja mencetuskan api perbalahan antara kaum di negara ini.

Tambahan pula apabila isu moral melibatkan ketua pembangkang, berjaya didedahkan satu persatu yang kini masih belum berjaya dinafikan sepenuhnya menyebabkan timbul kegusaran 'sindrom keraguan' dikalangan rakyat terhadap kemampuan pembangkang menatdbir negara.

Dalam masa yang sama, si malaun ini menjelaskan bahawa trend sokongan orang-orang Cina di Malaysia sekarang sudah berubah dan 'confirm' tidak akan memberi sokongan kepada MCA. Betapa megahnya bila bercakap kepada penyokong tegar PAS yang tidak mewakili keseluruhan suara rakyat. Saya percaya masih ramai yang setia kepada MCA dan pimpinan Kerajaan BN dikalangan masyarakar Ting Hua.

Apa yang diungkapkan dalam ceramah itu, merupakan strategi lapuk dikalangan mereka yang begitu terdesak untuk menarik kembali perhatian rakyat supaya yakin dan percaya kepada perjuangan pembangkang. Walhal, dewasa ini kita dapat melihat iklim politik negara sudah terarah berpihak kepada kerajaan BN pimpinan DS Najib bersesuaian dengan konsep 1 Malaysia.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox