PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Saturday, April 16, 2011

Tun Dr Mahathir : Jangan Bagi Tumbuh 'Politik Kebencian' di Sarawak..!

Tun Dr Mahathir menyifatkan politik kebencian yang dibawa oleh Parti-parti pembangkang dari semenanjung seharusnya tidak dibenarkan untuk tumbuh di Negeri Sarawak kerana ianya akan lebih berbahaya untuk negara dan rakyatnya.


Malah Tun Dr M percaya rakyat Sarawak akan memilih dengan bijak dan tidak membuat keputusan dalam keadaan marah. Beliau yakin bahawa hanya BN yang akan dapat mengurus dan membawa perkembangan di negeri ini dalam mengekalkan suasana aman dan harmoni masyarakat berbilang kaum.

Lawatan Dr Mahathir pada minit-minit terakhir di sini telah dihadiri lebih daripada 5,000 orang yang ingin bertemu dengan bekas PM itu setelah bersara dalam kerajaan.


Katanya "tidak ada sesuatu bangsa yang boleh boleh menuntut haknya 100 peratus termasuk China, bukan Melayu, Iban, Kadazan, India dan banyak lagi." Di Malaysia, kita harus menerima bahawa kita tidak boleh mendapatkan semua tuntutan itu. Kita harus mengorbankan hak-hak kita sehingga bangsa lain boleh mempunyai hak yang sama rata".



Dalam masa yang sama turut mengakui TS Taib mungkin dalam keadaan buntu untuk memilih siapa yang layak menggantikan tempatnya sebagai Ketua Menteri. Semua itu turut dialami oleh Tun Dr M ketika menjadi Perdana Menteri apabila mewawarkan untuk bersara dalam kerajaan.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox