PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Sunday, April 24, 2011

Layakkah Anwar Memberi Nasihat Kepada PM ??

Anwar dilihat sekarang ini sudah memulakan kempen murahan di serata ceruk negeri dalam usaha untuk mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap parti PKR yang dipimpinnya. Parti PKR hari ini sudah mula hilang kredibiliti dan kepercayaan rakyat termasuk rakan pakatan mereka disebabkan masalah moral yang terlalu serius yang cuba diselindungkan Anwar demi mencapai cita-cita dinobatkan sebagai Perdana Menteri.


Apakah layak Anwar untuk memberi nasihat kepada Perdana Menteri sedangkan beliau masih bergelumang dengan isu-isu moral yang masih belum selesai. Jika ingin memberi nasihat dan teguran yang membina, biarlah kena pada tempatnya serta mempunyai nilai moral dan integriti yang tinggi pada diri sebelum memberi nasihat kepada orang lain.

Dalam masa yang sama Anwar Al Juburi menggesa Perdana Menteri dan isteri supaya kembali ke pangkal jalan supaya rakyat terus mendapat pembelaan khususnya didalam soal kemajuan dan pentadbiran Malaysia yang saban hari semakin teruk dibandingkan dengan negara lain di rantau ini.

Katanya, harga minyak naik secara mendadak, mutu pendidikan di negara kita semakin jatuh, nilai pelaburan negara asing di negara ini semakin berkurangan dan yang paling menyedihkan, Anwar memperlekehkan negara ini lebih teruk daripada negara Filipina. Memang hairan dan aneh, dakwaan yang dibuat oleh Anwar kerana ketika dunia mengalami krisis ekonomi, Malaysia masih menerima ramai pelabur-pelabur asing ke negara ini.

Begitu juga dalam aspek pendidikan di mana kerajaan sentiasa mencari idea baru untuk meneruskan tahap profesionalisme pendidikan negara berada pada landasan yang betul. Mereka asyik mengutuk sistem pendidikan negara sedangkan dengan sistem yang sediada inilah dapat melahirkan ramai cendekiawan dan profesionalisme bagi memenuhi pasaran kerja yang kian hari mengalami persaingan agak sengit.

Kenapa Anwar berdiam diri dengan DAP yang semakin hari rakus dengan strategi licik untuk mengembangkan empayar kuasa mereka?. Ternyata pakatan sulit antara DAP dan PKR dilihat berjaya direalisasikan tanpa mempedulikan rakan pakatan mereka yang satu lagi iaitu PAS. Fikir-fikirkanlah untuk kebaikan bersama..!

INILAH ANTARA NASIHAT ANWAR AL JUBIRI
KEPADA PERDANA MENTERI UNTUK RENUNGAN BERSAMA :-



“Masalahnya Najib tak terjawab. Ekonomi merudum, harga barang naik, rakyat susah. Kes pembunuhan tak jawab. Dia cuba cakap pasal pornografi, lucah. Kes Anwar dengan akhlak yang sangat buruk,” kata Anwar di hadapan lebih dua ribu rakyat Manjung dan Lumut yang menghadiri ceramah beliau semalam.

Justeru, Anwar menggesa Najib dan kepimpinannya kembali ke pangkal jalan supaya rakyat terus mendapat pembelaan khususnya didalam soal kemajuan dan pentadbiran Malaysia yang saban hari semakin teruk dibandingkan dengan negara lain di rantau ini.

“Ekonomi semakin berat. Harga minyak naik. Harga barang juga naik mendadak sementara mutu pendidikan jatuh. Pelaburan kita jatuh. Kalah dengan Thailand dan Indonesia dan tahun ini kalah pula dengan Filipina,” kata Anwar

“Dulu di ASEAN, kita nombor satu dari pertumbuhan ekonomi. Nombor 1 dari pelaburan Asing. Nombor 1 dari bursa saham. Harga barang naik. Pertambahan gaji guru-guru dan pekerja tidak setimpal dengan kenaikan harga dan inflasi.Namun semua ini dipadamkan sementara rasuah diteruskan dan kes komisyen RM 500 juta kapal selam didiamkan,” tambahnya lagi

UCAPAN BODOH BANGGANG ANWAR AL JUBURI...!

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox