PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Wednesday, March 30, 2011

PAS dan PR Melenting Polis Hentikan Ceramah!

Salam..

Bila terbaca dalam satu portal pembangkang, mereka cukup marah apabila pihak Polis mengambil tindakan menghentikan beberapa siri ceramah yang tidak ada permit di sekitar Taman Melawati dan Pokok Sena beberapa hari yang lalu. Dengar cerita isu isu yang dibawa memang panas termasuklah mendakwa kononnya Anwar Ibrahim telah difitnah dengan cara yang amat dasyat berhubung klip video seks.

Bagi AJ senang jer nak jawb persoalan ini kerana pembangkang ni samada PAS, DAP mahupun Parti Kelentong Rakyat (PKR) bila nak buat ceramah tu tak pandai nak memilih tempat, kerana ada sesetengah tempat tu menganggu persekitaran awam, Bila pihak polis memberi nasihat mereka tidak endahkan dan dengan angkuh menyalahkan pihak polis mengamalkan double standard.

Memang siput betula, si penulis tu tau tahu nak menilai secara profesional dan menulis mengikut hawa nasfu semata-mata.


Selain itu pula, sudah menjadi lumrah dalam parti PAS, DAP dan PKR kalau dalam siri ceramah mereka tidak menghasut rakyat untuk mencetuskan provokasi kepada kerajaan seterusnya menjadikan negara ini huru hara. Itu je matlamat puak juak jakum Pakatan Pembangkang di Malaysia.

Satu lagi, bila penceramah mereka menggunakan nada biasa dalam ceramah dianggap tidak bagus manakala sekiranya penceramah itu, lantang mengutuk, mengkritik, mencaci pemimpin kerajaan, mereka itulah dianggap penceramah paling berwibawa. Memang bodoh, sebab ini bukan pendekatan Islam untuk menyuarakan pandangan kepada kerajaan.

Sekiranya penganjur itu mengikut syarat syarat yang diperuntukan, AJ rasa pihak polis tidak bodoh untuk menghentikan ceramah kerana mereka bersikap profesional dalam menjalankan tugas yang telah diamanahkan.

@AJ@

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox