PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Tuesday, May 24, 2011

Syabas PAS Selangor membenarkan DAP jual arak dengan harga murah..!

Tahniah Selangor menjadi negeri utama pengeluar arak terbesar di negara ini. Mana pemimpin PAS yang dulunya beriya-iya berjanji dalam pilihanraya untuk mengurangkan pengeluaran arak sekiranya berjaya mentadbir? Janji tinggal janji yang sedap hanya kepada bukan Islam kafir laknatullah yang sedap melahap air setan ini.


Bagaimana pula dengan negeri Kelantan? Adakah negeri itu bebas dan bersih daripada arak? persoalan yang perlu ditanya, adakah anak-anak muda yang terdiri dari kalangan anak ulamak PAS langsung tidak pernah minum arak? Adakah di Kelantan tidak ada kaum Cina mahupun India yang sememangnya sudah sinonim dengan minum keras?

Begitu juga dengan negeri Kedah? Jika nak bercakap tilik dulu setakat mana pencapaian pimpinan Pakatan Rakyat khususnya pemimpin yang mengaku Islam dalam membanteras penyalahgunaan arak dikalangan umat Islam.

Tahniah sekali lagi kepada pimpinan PAS Selangor yang berjaya 'dikuarintin' oleh DAP yang sedang bermahraja lela untuk menjadikan negeri itu negeri bebas untuk berbuat apa saja. Kepada sesiapa yang ingin membeli arak dengan harga yang lebih murah, silakan berkunjung di Negeri Selangor kerana anda berpeluang untuk memilih apa saja jenis arak pelbagai jenama dengan harga yang begitu murah. Malah, harga yang tawarkan terus dari kilang terbesar mereka di Shah Alam.

Bila Hassan Ali bersuara pasal isu arak yang berleluasa di jual di kedai serbaneka 24 jam di Negeri Selangor, DAP campur tangan tidak mahu perkara itu diperbesarkan malah langsung tidak mempedulikan saranan Hasaan Ali. Adakah ini yang dikatakan kerjasama dan kesepakatan dalam Pakatan Rakyat. Di mana pendirian PAS yang selama ini menyifatkan DAP sanggup menerima dasar Islam dalam pemerintahan.

Jika ini diperstujui, maka saya boleh katakan PAS juga berperanan dalam memberi kebenaran penjualan arak malah turut mendapat 'saham' alkohol yang sememangnya di haram dalam Islam..

KENYATAAN DR HASSAN ALI
BERHUBUNG ISU PENJUALAN ARAK DI SELANGOR.

"Pas selangor hari ini mendesak kerajaan negeri mengugurkan Ronnie Liu sebagai ahli Exco kerana banyak tindakan beliau menimbulkan masalah kepada orang ramai.


Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hassan Mohamed Ali berkata ahli Exco Kerajaan Tempatan, Penyelidikan dan Pembangunan Negeri Selangor itu sering campur tangan urusan pihak berkuasa tempatan.

Katanya, antara tindakan Ronnie yang dipertikaikan ialah mengarahkan penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dan Majlis Perbandaran Subang jaya (MPSJ) memulangkan minuman keras yang dirampas daripada peniaga yang melanggar peraturan"

BAGAIMANA JAWAPAN RONIE LIU..

"Exco Kerajaan Negeri Selangor, Ronnie Liu menyifatkan isu arak di negeri itu sengaja ditimbulkan bagi mensabotaj kredibiliti beliau dan menghina integritinya dalam menjalankan tugas pengurusan kerajaan tempatan".

Ronnie Liu juga menyangkal dakwaan PAS Selangor bahawa beliau mencampuri urusan dalam satu operasi membanteras aktiviti penjualan arak di Bandar Sunway baru-baru ini.

"Saya tak tahu mengenai perkara ini, ia tidak seperti itu," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian dalam reaksi segera berhubung desakan PAS Selangor supaya kedudukannya sebagai Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan ditukar dan digantikan.

Malah PAS Selangor juga mencadangkan agar Menteri Besar Selangor sendiri memegang jawatan itu ataupun diberikan kepada mana-mana pemimpin lain.

PAS Selangor mendakwa gesaan mereka itu berikutan rentetan beberapa peristiwa sebelum ini yang menimbulkan masalah.

Khamis lalu, Ronnie Liu juga mengarahkan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) memulangkan semula minuman keras dari sebuah kedai serbaneka di Jalan Liku, Seksyen 8 di sini setelah merampasnya dalam satu operasi yang dijalankan ke atas kedai itu sehari sebelumnya.

Mengulas mengenai perkara tersebut, Ronnie Liu berkata, sebagai seorang exco beliau mempunyai hak untuk mempersoalkan tindakan pihak berkuasa tempatan (PBT).

"Tidak ada PBT yang lebih besar kedudukannya daripada seorang ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri," katanya.

FIKIRLA SENDIRI.....

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox