PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Tuesday, May 24, 2011

Hairan! Gaji bagi makan anak bini, maki tetap maki..!

Gaji kakitangan kerajaan seperti guru, polis, tentera, jururawat semuanya dibayar oleh kerajaan Pusat tidak kira mereka ini didalam kategori apa sekalipun mahupun daripada Gred A sehingga ke Pembantu Am Rendah di semua jAbatan kerajaan.

Setiap sen duit itu hasil daripada kebijsanaan tadbir urus kerajaan bermula daripada keringat pejuang terdahulu sehingga kepada Perdana Menteri yang ada sekarang ini. Namun, disebalik reliti ini, ramai juga kakitangan kerajaan yang secara jelas dan terang-terangan menjadi pengkritik dan pencaci kerajaan sedangkan dalam masa yang sama hasil gaji mereka dibayar oleh kerajaan.

Yang paling ketara Cikgu Bard, memang lantang mengkritik dasar kerajaan kononnya semua tak betul padahal beliau lupa bahawa setiap gaji yang diterima itu dibayar oleh kerajaan. Tiap-tiap bulan dapat gaji belanja anak dan isteri makan.

Dengan megah bersuara bahawa PRU-13 akan meyaksikan jatuh bangun karier politik DS Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia. Malah apa jua isu yang dikaitkan dengan DS Anwar Ibrahim langsung tidak memberi kesan kepada sokongan rakyat terhadap Anwar Ibrahim. Bahkan, mendakwa tahap sokongan kepada Anwar sudah berada pada tahap yang sebenar untuk mencapa misi menakluk Putrajaya.

Nasihat kepada Cikgu Bard, walaupun anda sudah berkecimpung dalam dunia gelap Anwar yang saban hari menunggu masa untuk rebah, perlu juga ada had dan batasnya untuk mengeluarkan kenyataan kerana adakah tidak berasa malu mencaci orang yang bagi makan kepada kamu untuk menyara keluarga.

Satu ketika beriya-iya sangat marah kepada PKR sampai menyatakan hasrat untuk meninggalkan parti itu tetapi sejak pulang dari Indonesia bersama Shamsul dan Anwar, lain pula ceritanya. Apa agaknya yang dijampi oleh Anwar sampai Cikgu Bard berubah fikiran dan masih mempertahankan Anwar?.

Apapun itulah realitinya dalam pentas politik, jika apa yang diidamkan itu tidak dapat dipenuhi oleh pucuk pimpinan mereka, on the spot merajuk dan terus ingin meninggalkan parti. Hakikatnya, Kalau tidak mempunyai kepentingan, masakan ada hasrat untuk mencebuti pentas politik..PKR dah nak sampai azab rasanya.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox