PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Tuesday, May 24, 2011

Temubual eksklusif bersama Datuk Eskay : Anwar ke Thailand untuk mencari agenda ‘tidak bermoral’...!

Rupa-rupanya Datuk Shazryl Askay Abbullah bukanlah calang-calang individu samada di Malaysia mahupun di Thailand. Namanya turut terpahat dalam senarai salah seorang individu yang diberi kepercayaan oleh Raja Thailand iaitu Raja Bhumibol Adulyadej yang mana telah dilantik sebagai Konsul Kehormat Diraja Thailand pada tahun 2004 yang ketika itu dibawah pemerintahan Perdana Menteri Thaksin Sinawatra. Ini berikutan pendedahan yang dibuat oleh Datuk Shazryl Askay semasa tembual eksklusif berasama wartawa Utusan Malaysia yang disiarkan hari ini.

Malah, hari ini juga ramai rakyat yang masih belum mengenali siapa dia Datuk Shazryl Askay Abdullah pasti akan terpegun dengan kejayaan insan mualaf ini yang berjaya dalam dunia perniagaan.

“ Sesiapa sahaja yang berkunjung ke kediamannya di Naka, Kedah yang turut menempatkan pejabat dan kilang baja mineralnya pasti trepegun dengan kejayaan lelaki ini”

Jika diimbas kembali keberanian Datuk Askay mendedahkan video yang dikatakan Anwar Ibrahim sedang melakukan hubungan seks bersama wanita Cina bersama dua lagi rakan karibnya, semestinya kita hairan kerana pendedahan yang dilakukan itu bukannya perkara remeh kerana ianya melibatkan soal maruah bahkan melibatkan pengaiban sebuah keluarga yang pada asasnya begitu dipandang tinggi pada pandangan mata pihak pembangkang.

Tambahnya lagi, tugas sebagai konsul antara lain sentiasa memberi kerjasama kepada semua pemimpin politik untuk berurusan dengan kerajaan Thailand dilihat amat berisiko memandangkan Negara gajah putih itu yang sering dilanda krisis pemberontakan yang tiada kesudahannya.

Apa yang menarik, berdasarkan kenyataan Datuk Shazryl Askay semasa temubual bersama Utusan Malaysia, beliau banyak menerima kunjungan dari kalangan pemimpin kerajaan khususnya yang bertanggungjawab dalam hal ehwal keselamatan serantau terutama sekali mengenai aktiviti pemberontakan yang berlaku di selatan Thailand.

Sementara itu, pada tahun 2005, Raja Thailand telah merestui penglibatan Tun Dr Mahathir ( Pengerusi PGPO) bagi mencari jalan penyelesaian terbaik untuk memulihkan keamanan yang melibatkan antara kerajaan Thailand dengan kumpulan pemisah bersenjata selatan Thai.

“Datuk Shazryl memberitahu, dialog tersebut akhirnya berjaya menghasilkan peta keamanan (Peace road map) melibatkan kesemua wakil puak pemisah dibawah naungan organisasi yang dinamakan BERSATU termasuk Pertubuhan Pembebasn Bersatu Pattani (PULO), Gerakan Mujahidin Islam Pattani (GMP) dan Barisan Revolusi Nasinal Kongres (BRN)”

Dalam pada itu, agak menarik apabila Datuk Eskay menjelaskan bahawa kebanyakan semua pemimpin kerajaan yang datang ke Thailand yang diringinya tidak mencari agenda yang tidak bermoral kecuali hanya seorang pemimpin pembangkang. Dengan nada sinis kenyataan ini tepat ditujukan khas kepada Anwar Ibrahim.

Yang anehnya, Anwar Ibrahim ke Thailand hanya berseorangan tanpa kenalan yang lain. Apa sebenarnya niat Anwar Ibrahim ke Thailand tanpa ditemani oleh Wan Azizah mahupun keluarga. Malahan, Azizah selaku Presiden PKR sepatutnya mempunyai akses untuk bersama-sama dengan Anwar ke Thailand sekiranya tujuan ke sana bagi membincangkan hala tuju berkaitan agenda politik mahupun nasional.

Ini yang menjadi persoalan kepada rakyat Malaysia hari ini yang masih ‘skeptikal’ untuk membuat penilaian sebenar tentang watak Anwar Ibrahim yang pada zahirnya dilihat warak dan mementingkan agama sebagai wadah perjuangan. Walhal, persepsi ini tidak benar sama sekali berdasarkan apa yang diceritakan oleh Datuk Shazryl Eskay. Mungkin banyak lagi pendedahan yang akan dilakukan oleh individu yang pernah rapat dengan Anwar Ibrahim. Untuk itu, sama-sama kita tunggu sampai bila Anwar akan berbohong kepada rakyat Malaysia.

“TERINGAT PEPATAH DAN PESANAN ORANG-ORANG TUA YANG SENTIASA BERPESAN SUPAYA JANGAN SESEKALI KITA BERBOHONG KERANA JIKA SEKALI ANDA BERBOHONG SUDAH PASTI ANDA AKAN BERBOHONG KALI KEDUA, KETIGA DAN SETERUSNYA UNTUK MENUTUP PEMBOHONGAN YANG PERTAMA. DAN BEGITULAH YANG SETERUSNYA SEHINGGA IANYA AKAN TERBONGKAR SATU PERSATU OLEH SEBAB SATU PEMBOHONGAN YANG PERTAMA TADI”........AJ

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox