PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Tuesday, November 29, 2011

Ayuh rakyat Negeri Perak sertai HIMPUN pada 17 Disember 2011

Pimpinan-pimpinan daripada ratusan pertubuhan-pertubuhan Islam utama dan arus perdana negara ini berhimpun dalam satu gabungan mengajurkan HIMPUN yang berperanan sebagai platform penting dalam memperkasakan suara umat Islam di negara ini.

HIMPUN di sokong oleh antara lain, Pimpinan Majlis Agama Islam, Pimpinan NGO seperti Gabungan PEMBELA Islam, ACCIN, TERAS, PERKIDA, Persatuan Pengguna Islam, PERKASA, Pimpinan Parti Politik antaranya ahli dari PEMUDA PAS, PEMUDA UMNO, Wanita UMNO, Kumpulan PERSATUAN BEKAS PERAJURIT dan Persatuan Bekas Polis, Gabungan Persatuan SILAT dan Persatuan Bekas Polis, Dewan Perniagaan Melayu, Gerakan Pelajar, Gerakan Belia dan Wanita Islam serta Wakil wakil Rakyat beragama Islam dan lain lain penyokong.


HIMPUN menegaskan bahawa umat Islam di negara ini adalah umat yang berdaulat dan Islam akan sentiasa dilindungi oleh Perlembagaan Persekutuan. Kini kedaulatan Islam di gugat oleh Gerakan Kristian dan sekumpulan bukan Islam yang berniat utuk menggugat kedaulatan Islam yang masih kekal terpelihara dibawah payung Perlembagaan Persekutuan.

Namun, sejak akhir-akhir ini golongan Kristian telah membuat desakan yang melampaui batas dalam isu Murtad, Bible Melayu, Khalimah Allah, JAIS (di Selangor) malah sentiasa menentang pentadbiran agama Islam dalam semua isu berkaitan Islam sepertimana orang yang tidak bertamaddun. Sikap dan cara mereka ( Kristian) dizahirkan melalui tindakan yang melampau serta berani mengeluarkan kenyataan kasar yang amat mengguris hati umat Islam di negara ini.

Ayuh rakan-rakan sekalian sama-sama kita berhimpun bagi menyatakan pendirian kepada pihak yang tidak betanggungjawab sengaja mencari jalan untuk mempersendakan agama Islam yang suci dan terjamin di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Tarikh : 17 Disember 2011
Jam : 10 pagi hingga 1 petang
Tempat : Stadium Indera Mulia, Ipoh, Perak.

Hebahkan..!!

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox