PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Monday, May 30, 2011

Jerat Anwarisme hampir mengena untuk menendang ulamak PAS dalam pimpinan pusat..!

Mampukah para perwakilan Pas menolak gerakan “Anwariyyun” pada pemilihan parti berkenaan yang berlangsung Sabtu ini dan apakah Pas masih boleh mendendangkan bersama kepimpinan Ulama. Persoalan berkenaan cukup menarik untuk dilihat berdasarkan suasana pemilihan yang diwarnai pertandingan beberapa penjuru membabitkan golongan yang dikatakan condong kepada Anwar dan ulama.

Mengulas perkara itu, bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohd Fairus Khairuddin berkata perwakilan perlu memilih dan membuat penilaian sebaik mungkin jika ingin melihat parti itu bermaruah dan pemimpin yang berwibawa.

Menurut beliau mereka jangan sesekali memilih pemimpin yang condong kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim jika ingin melihat Pas terus maju ke hadapan dan bukannya sekadar parti yang menjadi jurucakap kepada Ketua Umum PKR yang terpalit dengan pelbagai skandal.

“Percayalah Anwar bukannya ikhlas dalam persahabatan. Beliau hanya mahu memperalatkan Pas untuk kepentingan dirinya dan jika perwakilan tersalah pilih golongan ‘Anwariyyun’ tunggulah saat dan ketika bagaimana Pas akan menjadi benteng berterusan kepada Anwar.

“Apakah mereka mahu menjadi sebahagian penyumbang kepada pemimpin yang tegar kepada mereka yang bermasalah dan pengkhianat itu. Dan janganlah sesekali termakan dengan pujuk rayu kerana natijahnya amat dahsyat kelak.

“Saya sudah lama berkawan dengan Anwar dan tahu segala gerak gerinya. Dan saya juga tahu terdapat segelintir pemimpin dijanjikan dengan bulan dan bintang oleh Ketua Pembangkang berkenaan. Sya tahu segala-galanya sebab itulah saya menyeru perwakilan Pas memilih dengan bijak nanti,“ katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas pemilihan Pas pada Jun depan yang menyaksikan pertandingan sengit di beberapa jawatan utama khususnya kerusi Timbalan Presiden Pas.Penyandang sebelum ini, Ustaz Nasharuddin Mat Isa akan ditentang oleh Mohamad Sabu dan Tuan Ibrahim Tuan Man.

Kedengaran kali ini bahawa Pas memerlukan pemimpin yang bersikap keras dalam berpolitik terutamanya apabila berhadapan dengan Barisan Nasional (BN) dan UMNO.
Manakala untuk Naib Presiden, Datuk Husam Musa hari ini mengumumkan akan bertanding jawatan naib presiden pada pemilihan Pas bulan depan.

Selain Husam, penyandang Datuk Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub dan Ketua Penerangan, Idris Ahmad turut menyatakan mereka akan bertanding jawatan berkenaan. Terbaru, Datuk Mohd Amar Abdullah turut menyatakan kesediaan yang sama.

Tambah Fairus, Pas perlu sedar dan tahu bahawa mereka adalah sebuah parti yang kuat dan sehubungan itu, mereka perlu bijak dan tidak terperangkap dengan jerat yang dipasang oleh golongan ‘Anwariyyun’ itu.

“Mereka kena ingat…dibahu mereka terletak tanggungjawab untuk memastikan golongan ulama atau golongan mereka yang condong kepada Anwar untuk berada di atas. Renung-renungkanlah,

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox