PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Thursday, March 22, 2012

Dr Rani Osman hampir terkena sawan babi gara-gara Dr Hassan Ali

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS kawasan Meru, Dr Rani Osman pasti menyesal tak sudah kerana tersilap jolok mempersoalkan kenapa Datuk Dr Hasan Ali tidak hadir Majlis Santapan Diraja, Isnin.

Akibatnya, Pesuruhjaya PAS Selangor itu disifatkan Dr Hasan sebagai ada yang tak kena dengan ‘mentalnya’ apabila membangkitkan isu tersebut.

Menjelaskan perkara itu ketika mengambil bahagian dalam perbahasansidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor pada Rabu, Adun Gombak Setia itu bertanya, kenapa wakil rakyat Meru bangkitkan perkara itu dan sejak bila Dr Rani jadi pemerhati Dewan mengambil tahu siapa hadir atau tidak.

“Meru ada masalah mental, rasanya,” katanya Dr Hasan sambil menjelaskan beliau ada jadual sehingga tidak hadir majlis santapan tersebut.

Dr Rani semalam berkata,Hasan perlu hadir dalam majlis tersebut sekiranya benar beliau mempunyai prinsip memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja (IMR). Serangan Dr Hasan tidak berakhir di situ malah menganggap Meru‘meroyan’ kerana tidak dapat jadi Exco.

“Ada yang sudah tempah baju, tetapi tak dapat jadi Exco,” sindir Pengerusi JATI itu. Dr Hasan sebelum ini Exco kerajaan Selangor sebelum digugurkan selepas beliau dipecat keahlian daripada PAS.

Dalam pada itu, beliau menegaskan Pakatan Rakyat (PR) ‘longgar’ kerana tiada ikatan antara PKR,DAP dan PAS tetapi masih bercita-cita membentuk kerajaan bersama-sama. Alasan beliau, PR tidak berdafar, tiada perlembanggaan atau undang-undang tubuh.

Katanya, PR hanya ingin memerintah bersama-sama tetapi bila bertanding, masing-masing atas tiket parti sendiri. Ini kali pertama Dr Hasan berbahas di DUN Selangor sebagai wakil rakyat Bebas selepas dipecat daripada PAS, Januari lalu.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox