PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Friday, August 26, 2011

Mandatori Pakatan Rakyat : Tidak ada jalan lain menjatuhkan kerajaan kecuali menjadi "KAKI TEMBERANG"

Apabila isu sijil ISO17025 American Society Of Crime Laboratories Directors (ASCLD) - ASCLD/LAB - INTERNATIONAL Accreditation dibangkitkan semasa perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim, kebanyakan media maya pembangkangg terus 'menspin' isu sehingga menjadi tonggang terbalik. Maksudnya, apa yang mereka bicarakan mengenai perkara dia atas sebagai cerita dongeng yang langsung tidak berfakta. Kononnya bercita-cita tinggi nak jadi Tok Dalang akhirnya memand dah jadi iaitu pencacai Pakatan Rakyat.


Apa yang berlaku ini boleh diumpamakan seorang tukang gunting rambut menceritakan perihal dunia perubatan yang begitu 'complicated' dan hanya boleh dikupas oleh mereka yang arif dalam bidang tersebut dan bertauliah. Bahkan isu yang sama turut berlaku ke atas Fuziah Salleh - AP (PKR) dalam isu pembinaan kilang Lynas di Gebeng, Kuantan. Pelbagai cerita direka untuk mengaburi mata rakyat khususnya masyarakat sekitar kawasan kilang berkenaan. Apa yang diceritakan Fuziah, seolah-olah bidang nuklear merupakan satu bidang di bawah kepakarannya. Huhuhu, kekadang tergelak sendirian bila memikirkan ada pemimpin sedemkian rupa. Akhirnya Pakatan Rakyat kelam kabut dan menggelabah, apabila muncul dua tokoh dalam teknologi nuklear dan bertauliah yang mana salah seorang daripadanya merupakan Wakil Rakyat dari parti PAS sendiri yang menceritakan kebenaran dan signifikan pembinaan kilang itu bagi tujuan menjana ekonomi negara.

Pendek kata, menipu memang dan sinonim dengan pemimin-pemimpin Pakatan Rakyat sebab itu, para pengikut mereka menjadi 'bebal' dan hati batu untuk menerima kebenaran yang hakiki. Teringat satu ungakapan yan biasa kita dengan ketika perbicaraan di mahkamah samada ketika tuduhan dibaca mahupun ketika di buat penghakiman. Antaranya berbunyi " Hukuman mati mandatori , maknanya tidak ada jalan lain kecuali MATI" dan dalam konteks pembangkang hari ini perumpanaan inilah yang digunapakai iaitu " Tidak ada jalan lain untuk menjatuhkan kerajaan, kecuali MENJADI KAKI PENIPU, PEMBELIT DAN KAKI TEMBERANG kepada rakyat"....

Baca selanjutnya di Blog MIM  >DISNI< kerana isu ini bukan di bawah kepakaran saya.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox