PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Saturday, June 04, 2011

PAS : Islam tah kemana, negara kebajikan 'acuan DAP'..!

Pas terlalu gusar memikirkan sama ada DAP menerima negara Islam acuan Pas atau tidak. Ada perkara yang lebih penting sewajarnya menjadi kebimbangan Pas dewasa ini. Apakah Pas secara serius pernah memikirkan sama ada masyarakat Islam di Malaysia ini menerima pembentukkan negara Islam dengan terbuka ataupun selama ini hanya beranggapan, orang Islam pastinya akan menerima dan menyokong pembentukkan negara Islam di Malaysia?.


Dari sudut lain, pastinya DAP bergelak ketawa dengan pendirian semasa PAS hari ini yang menampakkan PAS seakan-akan gelisah dan khuatir akan hilang kepercayaan DAP (undi Cina) dan PKR dalam PRU akan datang.

Jika dahulu, PAS agak sinonim dengan slogan keramat mereka 'Membangung Bersama Islam' tetapi hari ini ungkapan tersebut hanya tinggal nama sahaja. Faktor utama yang menyebabkan pendirian PAS berubah semenjak parti itu bergabung dengan DAP dan PKR yang sudah jelas menentang konsep penubuhan negara Islam PAS. Situasi ini berlaku berlarutan sehingga PAS tidak sedar agenda tersembunyi yang dicanang oleh parti rasis DAP.

Antara intipati ucapan dasar Hj Hadi pada Muktamar PAS tahun ini...

"Mauduk yang begitu besar ini, menuntut kita untuk membawa tema MEMBANGUN NEGARA BERKEBAJIKAN, sebagai tema muktamar pada tahun ini," katanya.

Ini bertepatan dengan perjuangan PAS yang berkonsepkan amal kebajikan, di mana seluruh kegiatan kita selama ini adalah kebajikan, apabila Allah SWT memberi kemenangan dengan pertolongannya maka wajib diisi dengan kebajikan, tambahnya.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox