PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Monday, June 06, 2011

Hj Hadi tahu Anwar pelakon dalam video tetapi sengaja menyembunyikan sesuatu..!

Kenyataan Hj Hadi yang masih bergegil mempertahankan Anwar pelaku seks dalam video perlu dilihat dari mata hati kerana saya berpendapat gaya ucapan serta riak wajah Hj Hadi ketika mengeluarkan kenyataan itu ketika ucapan penangguhan Muktamar PAS, seolah-olah menyembunyikan sesuatu. Saya percaya ramai dikalangan pemimpin PAS sudahpun menonton video berkenaan untuk membuat penilaian masing-masing samada benar atau tidak Anwar adalah lelaki rakus yang beraksi dalam video berkenaan.

Tidak salah jika saya menyatakan bahawa ramai dikalangan ahli PAS yang menonton video berkenaan percaya 100% bahawa pelaku dalam video berkenaan adalah Anwar. Ini realitinya yang pelu rakyat sedar bahawa PAS sengaja tidak mahu mengaku disebabkan sifat mereka yang tidak mahu kehilangan kuasa politik oleh sebab hilangnya sokongan orang-orang Melayu terhadap parti PAS yang bersekongkol dengan pemimpin kaki seks.

Cuba tuan-tuan banyangkan, adakah logik dan rasional kenyataan Hj Hadi yang menyifatkan rakaman video berkenaan adalah 'besi', tidak mempunyai mata dan telinga' untuk dijadikan bahan bukti? Maksudnya, pihak yang membuat tuduhan iaitu Datuk T perlu mengemukakan 4 saksi yang cukup sifat atau dengan kata lain memenuhi syarat yang ditetapkan dalam Islam.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, video meskipun memaparkan aksi seks, tidak lebih hanya sebuah besi sedangkan Islam berpegang kepada konsep empat saksi.

“Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga.

Selanjutnya baca  >DISNI<

Langsung tidak masuk akal kerana Hj Hadi seolah-olah menidakkan keupayaan sistem teknologi yang canggih walhal mereka juga turut menggunakan medan ini bagi tujuan pengaruh politik. Sebagai contoh, jika berlaku sesuatu pilihanraya yang menyebabkan PAS atau Pakatan Kalah, kita biasa dimomokkan dengan cerita 'pengundi hantu' yang menjadi faktor kekalahan PAS ketika itu. Isu ini seringkali menjadi 'senjata tumpul' PAS untuk mempertikaikan kewibawaan badan pengendali pilihanraya SPR yang mana seolah-olah bersikap 'double standard' dan tidak adil kepada rakyat.

Justeru itu, kita boleh merujuk kembali kepada kenyataan Hj Hadi yang berkeras perlu mengemukakan 4 saksi untuk mengatakan SPR tidak berlaku adil dalam pilihanraya. Maksudnya, jika PAS hanya bercakap serta menunjukkan gambar dan video, ianya tidak boleh diterima sama sekali kerana itu semua tidak boleh dijadikan bukti.

Begitu juga dengan lain -lain perkara seperti tohmahan dan fitnah yang sering dilemparkan kepada kerajaan dalam siri ceramah PAS termasuk serangan peribadi pemimpin negara sehingga mendatangkan aib. Sebagai contoh, banyak dalam ceramah-ceramah PAS sentiasa mengaitkan DS Najib dengan pembunuhan Al Tantunya. Jika berbalik kepada kenyataan Hj Hadi, PAS dan Pakatan Haprak perlu mengemukakan 4 saksi yang sempurna untuk membuktikan dakwaannya. Jangan hanya bercakap membabi buta kerana setiap rakaman video dan gambar yang dikemukakan tidak boleh dijadikan bahan bukti untuk diperjelaskan kepada rakyat.

Satu lagi contoh serta perbandingan yang ingin dibuat oleh saya, dalam isu pembelian kapal selam scorpe, dalam ceramah-ceramah PAS memang tidak lekang isu ini diputar belit kepada rakyat . Jika benar dakwaan wujudnya kospirasi dan penyelewengan beruhubung isu ini, PAS juga perlu mengemukakan 4 saksi mengikut kaedah Islam untuk membuktikan dakwaannya. Setakat gambar dan rakaman video tidak boleh dijadikan bahan bukti.

Justeru itu, berdasarkan beberapa perbandingan yang dinyatakan di atas, kesimpulannya mudah bahawa Hj Hadi 'tahu' pelaku dalam video berkenaan adalah Anwar tetapi masih berkeras tidak mengaku kerana beberapa faktor. Antaranya, jika Hj Hadi membuat pengakuan bahawa pelaku itu adalah Anwar, sudah tentu kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat akan terjejas dan hendak atau tidak PAS perlu bercerai dengan Pakatan Rakyat demi menjaga imej Islam mereka pada pandangan mata rakyat. Jika berdegil, nampak sangat PAS tidak kisah siapa rakan pimpinan mereka waima kaki seks asalkan mendapat kuasa. Jika ini berlaku, sudah tentu rakyat akan bangkit malah pendokong PAS juga akan melenting dan marah kepada pemimpin yang bersekongkol dengan kaki maksiat yang akhirnya membawa kepada perpecahan kepada parti PAS.

INILAH YANG PALING DITAKUTI OLEH HJ HADI....! AJ

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox