PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Friday, May 27, 2011

Gempak..! Anwar tekad untuk meracun pemikiran peneroka FELDA?

Taktik terbaru pembangkang akan menyusup secara berkala di kawasan-kawasan FELDA seluruh negara untuk mempengaruhi peneroka FELDA dengan omokan fitnah dan tuduhan ke atas kerajaan.

Terbaru, Pakatan Rakyat akan menganjurkan 'Himpunan Kebangkitan Rakyat FELDA Pahang' yang akan diadakan di tapak Kompleks PAS Pahang, Kerdau bermula 27hb Mei 2011 hingga 29hb Mei 2011. Banyak aktiviti dan program yang akan diadakan penganjur dan tidak asing lagi bagi PAS yang sudah menjadi tradisi menganjurkan ceramah. Atucara sepertimana di bawah....

FELDA merupakan kawasan yang majoritinya dikuasai oleh penyokong kuat kerajaan sejak bertahun lamanya dan sehingga hari ini, pembangkang hanya berjaya menguasai sebahagiannya di kawasan Pahang khususnya di FELDA Jengka yang merupakan kawasan yang diwakili Dato Tuan Ibrahim Tuan Man yang mewakili parti PAS.

Mereka sentiasa merancag pelbagai strategi bagaimana untuk memecahkan kekuatan kerajaan di kawasan FELDA termasuk menganjurkan akiviti seumpama ini. Bagaimana pula dengan strategi pimpinan kerajaan untuk menyerang balas hasutan yang dibuat oleh pembangkang? Adakah pemimpin-pemimpin UMNO setempat sudah bersedia dengan perancangan tersusun untuk 'membasikan' isu-isu yang diketengahkan oleh pihak pembangkang kepada masyarakat FELDA.

Inilah yang perlu difikirkan oleh pimpinan UMNO setempat untuk memastikan sokongan masyarakat FELDA tidak berbelah bagi kepada kerajaan. Begitu juga dengan nasib generasi kedua FELDA yang dilihat agak terpinggir untuk dibela oleh kerajaan. Ini sudah tentu berkaitan dengan pemberian lot tapak rumah kepada generasi ke-2 FELDA yang tidak dititik beratkan oleh kerajaan.

Perkara ini harus dipandang serius oleh kerajaan kerana rata-rata pengundi muda menjadi sasaran pembangkang untuk menyebelahi parti mereka. Pembangkang khususnya PAS akan berusaha sedaya upaya menanam sentimen kebencian golongan muda FELDA kepada kerajaan. Ini yang harus diberi keutamaan.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox