PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Thursday, April 28, 2011

Lawan DAP Sama seperti lawan Komunis..!

KUALA LUMPUR 27 April – DAP disifatkan sebagai parti politik subversif yang memanipulasi peruntukan undang-undang bagi mencabar kedaulatan Perlembagaan Persekutuan serta cuba mengubahnya terutama berkenaan keistimewaan Islam dan bumiputera.


Ahli Jawatankuasa Kerja Gabungan Penulis Nasional (Gapena), Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata, tindakan subversif DAP itu amat berbahaya kerana cubaan mencabar dan mengubah undang-undang tertinggi negara akan menyebabkan perpecahan di kalangan masyarakat.

Katanya, cubaan itu dilihat semakin berjaya dari semasa ke semasa kerana selain sokongan masyarakat Cina, prinsip kesamarataan yang diperjuangkan DAP kini turut diangkat oleh sebahagian golongan Melayu, bumiputera serta anak negeri Sabah dan Sarawak.

“Idea kesamarataan atau Malaysian Malaysia yang diperjuang DAP bagi menafikan keunggulan Islam dan hak Melayu serta bumiputera adalah satu bentuk perjuangan subversif di sebalik kesahihan parti itu sebagai pertubuhan politik di negara ini.

“Idea kesamarataan ini diperturunkan oleh Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew menerusi PAP sehingga menyebabkan republik itu keluar daripada Malaysia namun DAP masih memperjuangkannya sehingga membahayakan pembinaan negara bangsa,” katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita ketika ditemui selepas memberi ucapan pada majlis Kuliah Budaya: Pengukuhan Jati Diri Masyarakat Malaysia anjuran Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, di sini hari ini.

Mengulas lanjut, katanya, percubaan DAP untuk meminda Perlembagaan Persekutuan menerusi sokongan masyarakat bumiputera semakin berjaya menerusi kerjasama politik dengan Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Semenanjung serta Parti Kebangsaan Sarawak (Snap) di Malaysia Timur.

“Modus operandi DAP menggunakan Melayu dan bumiputera menerusi Pas, PKR dan Snap tidak ubah seperti tindakan Parti Komunis Malaya (PKM) mempergunakan cabang Rejimen Keenam Melayu PKM yang hanya 10 sehingga 20 orang tetapi dibayangkan seperti beribu anggota,” jelasnya.

Justeru, kata beliau, pertubuhan seperti PKR, Pas, Snap dan Rejimen Keenam Melayu PKM diumpamakan seperti watak Pak Kaduk dalam sastera Melayu yang sanggup dipergunakan pihak tidak bertanggungjawab sehingga merugikan mereka sendiri.

Sumber : Utusan Malaysia

" DAP PERLU DINYAH DI BUMI MALAYSIA JUGA SECARA SUBVERSIF"

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox