PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Wednesday, March 30, 2011

PAS Hanya dapat 5 Kerusi Untuk Bertanding di Sarawak !!

Pakatan Rakyat atau Pakatan Rogol (PR) dikatakan telah  membuat keputusan mengenai pembahagian kerusi bagi bertanding dalam PRN Negeri Sarawak tak lama lagi. Dalam perbincangan tersebut, PAS telah diberi 5 kerusi manakala Parti DAP sanggap diberi 15 kerusi manakala Parti Klentong Rakyat belum dipastikan dan menunggu hasil perbincangan dengan SNAP  untuk pembahagian kerusi yang sesuai.

Dimanakah maruah PAS apabila selama ini membuat kenyataan bahawa DAP akan bersetuju dengan cara pemerintahan yang dibawa oleh parti PAS? Rasionalnya 3 kali ganda kerusi yang diperolehi oleh DAP hasil keputusan sepakat Pakatan Rakyat yang bermesyuarat pada 28 MAC 2011 di Pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen. Memang betula PAS ni dh  jadi kuda dalam Pakatan terutama menjadi kuda kepada DAP.


Perbincangan itu dihadiri oleh Anwar, Kit Siang, Wan Azizah, Tuan Ibrahim dan juga Azmin manakala Nasharuddin Mat Isa dikahabarkan sudah berada di Sarawak untuk mengetuai pilihanraya Negeri selaku Pengarah Pilihanraya PR.

Dalam PAS dok bersungguh untuk bertanding di Sarawak, akhirnya mereka tertewas di semua kerusi yang dipertandingkan, dan DAP pula boleh dianggap agak selamat kerana rata-rata mereka bertanding di kawasan yang majoritinya pengundi Cina.

Akhirnya habuk pun tak dapat PAS dalam PRN Sarawak nanti ekoran daripada kebodohan pemimpin-pemimpin mereka.

@AJ@

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox