PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

Wednesday, October 19, 2011

Pemimpin PAS jenis tidak ada perasaan malu

Pemimpin PAS memang jenis yang tidak tahu malu meskipun telah dititahkan oleh Sultan untuk tidak lagi menjadi khatib menyampaikan khutbah tetapi arahan itu tidak diendahkan. Sebaliknya khutbah Jumaat tetap disampaikan oleh Ketua Penerangan PAS Kota Baharu, Nor Azariza Mohd Alawi di masjig Kg Cherang, Kota Bharu.


Sebelum ini, pihak Majlis Agama Islam Kelantan telah menamatkan perkhidmatannya sebagai imam di mana telah mendapat perkenan Sultan Kelantan. Namun, Azariza dikatakan berdegil dan tidak mengendahkan arahan itu dan terus menyampaikan khutbah Jumaat. Sepertimana kebiasaan, khutbah Jumaat yang disampaikan oleh pemimpin PAS bukan berkisar tentang penyatuan ummah serta syariat tetapi menjurus kepada kepartian dan menghentam kerajaan.

Dalam ucapan khutbahnya juga, Azariza turut mempersoal tindakan MAIK yang memecat beliau dan memberi kritikan pedas kepada pihak MAIK. Dalam masa yang sama, AP Kota Baharu Wan Abdul Rahim turut mencelah untuk mempertahankan Azariza dengan menggunakan laman facebook menceritakan tentang pemecatan Azariza.

Inilah mentaliti pemimpin PAS tidak redha dengan keputusan ketua tambahan pula arahan pemecatan itu turut mendapat perkenan kebawah DYMM Sultan Kelantan. Berlainan pula pendirian PAS dengan DAP kerana jika DAP kata jangan laksanakan Hudud, PAS akan terus membisu seribu bahasa mengikut telunjuk DAP. Akhirnya Islam PAS hanya di kepala lulut bukan di dalam hati untuk mempertahankan agam suci ini dari terus dipermainkan.

No comments:

Post a Comment


Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox