PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

PAUTAN TERKINI

Friday, September 30, 2011

Hudud : Adakah gambar ini yang menakutkan DAP?

Berikut adalah gambar bagaimana hukuman Hudud yang dijalankan di beberapa buah negara yang melibatkan kesalahan berzina, mencuri serta membunuh. Adakah ianya sesuai dilaksanakan di negara kita terpulang kepada penilaian anda. Yang jelas, walaupun Acheh menetapkan perlaksanaan hukuman Hudud ke atas pesalah, wilayah itu sehingga kini masih tidak sunyi daripada segala masalah atau dengan kata lain sentiasa di landa musibah dari Allah. Adakah ianya betul mengikut landasan Islam sebenar atau menjurus kepada kezaliman sesama umat. Hudud mesti dipercayai bagi setiap yang beragama Islam kerana ianya telah termaktub di dalam Al Quran sebagai undang-undang Allah.

Hukuman Sebat di Acheh:






Hukuman Rejam di Somalia :






Hukuman Potong Tangan di Arab Saudi:




Hukuman Pancung di Arab Saudi :


PAS dan PKR dah mula bercakaran akibat merebut kerusi DUN Pangkor

Aku langusung tak terkejut kalau pasal berebut kerusi Parlimen mahupun DUN dikalangan Pakatan Rakyat sebab memang dah jadi tabiat mereka dipenuhi dengan sifat tamak dan haloba. Cerita terbaru ini berlaku di kawasan Parlimen Lumut di mana sudah kedengaran perebutan kerusi DUN Pangkor antara PAS dan PKR.

Untuk makluman, DUN Pangkor merupakan kerusi yang kini dimenangi oleh BN (UMNO) yang diwakili oleh Dato Seri Dr Zambry Abd Kader selaku Menteri Besar Perak. Kerusi ini diperuntukan Pakatan Rakyat kepada wakil PKR untuk bertanding dan kali ini, PAS cuba mempertaruhkan ayam tambatan mereka, bekas Laksamana (B) Imran untuk bersaing dengan Dr Zambry.

Namun, hasil perbincangan bersama Pakatan Rakyat negeri Perak, PKR menegaskan akan bertanding di DUN Pangkor pada pilihanraya akan datang dan sekiranya PAS mahu mengambil alih kerusi berkenaan, perlu mencari kawasan lain sebagai ganti. Jika tidak PKR berkeras untuk tidak melepaskan kawasan DUN Pangkor kepada PAS.

Akhirnya PAS kering gusi kerana selama ini mereka bermati-matian menjangkakan kawasan DUN Pangkor akan menjadi milik mereka untuk dipertandingkan. Kisah ini turut dipaparkan oleh blogger pro PAS yang terkenal dengan bahasa kesat iaitu Manjung Mari dan Otai Manjung.

Untuk makluman Manjung Mari merupakan pesara kerajaan dan difahamkan setiap bulan ketika gaji keluar, dia sentiasa berbaris panjang untuk mengambil duit pencen dari mesin ATM. Hehehe..makan duit kerajaan tetapi bahasa yang digunakan untuk mencaci kerajaan cukup kesat. Apa penilaian anda tentang manusia sebegini?

P/S : Masih tak serik masuk hospital baru-baru ini bila dah sihat jadi kaki temberang.

PAS: Muzakarah sistem perundangan Islam atau menutup 'menutup' keaiban

Apa lagi sebenarnya yang ingin dimanipulasi oleh pimpinan PAS berhubung berhubung sistem perundangan Islam atau lebih spesifiknya Hudud jika masih tidak istiqamah dalam membuat keputusan. Dakwaan PAS bahawa muzakarah itu bertujuan untuk meleraikan beberapa kekeliruan umat Islam tentang cadangan perlaksanaan undang-undang Islam sebenarya telah 'terkubur' akibat disergah oleh rakan pakatan mereka DAP yang sememangnya anti Islam.


Jika dikaji secara teliti, cadangan yang dikemukakan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat Tuan Ibrahim Tuan Man ini tidak lain dan tidak bukan hanya untuk menutup 'keaiban' mereka (PAS) yang sekali lagi gagal meraih simpati berhubung isu Hudud.

Umum sudah mengetahui, bahawa Hudud sengaja diperbesarkan oleh pimpinan PAS untuk menutup segala kelemahan pentadbiran mereka yang begitu mengikut telunjuk DAP sehingga menimbulkan kebencian rakyat terhadap parti PAS.

Justeru itu, rakyat hari ini yang sentiasa menjadi pemerhati sedikit sebanyak sudah mendapat jawapan bahawa PAS bukanlah parti yang boleh diharap untuk memperjuangkan Islam sebenar sebaliknya sebuah parti yang berorietasikan agama semata-mata untuk mendapatkan kuasa. Jika benar mereka meletakkan Islam sebagai asas perjuangan, sudah tentu hal-hal yang berkaitan tuntuan Islam seperti Hudud akan diperjuangkan habis-habisan waima mendapat tentangan daripada DAP sekalipun.

Sumber : Malaysian Insider

Babi pun kata Guang Eng hati busuk

Nasib baik babi tak boleh bercakap kalau tidak dia akan cakap hati Guang Eng memang busuk sebusuk-busuknya.Umum sudah mengetahui tujuan Guang Eng memperburukkan negeri Johor semata-mata untuk mengalih perhatian pelabur Singapura supaya bertandang ke Pulau Pinang.

Perkara ni kena tanya pada orang PAS. Jika Guang Eng cakap kepada pelabur yang ada di Kelantan supaya datang ke Pulau Pinang macam mana?. Kata Guang Eng, di Kelantan banyak susah ma, banyak penyakit AIDS, jika lu masih lama di Kelantan, nanti lu pun akan kena penyakit AIDS ooo.

Aku rasa Nik Aziz akan cakap betul kata Guang Eng tu lebih baik berpindah ke Penang sebab bahaya jika berada di Kelantan. Kenapa saya cakap begitu, sebabnya PAS nak tak nak memang dah jadi BALACI tahap tegar kepada parti DAP. Kena sergah macam nak terkeluar kote dan kepala lutut.

Thursday, September 29, 2011

PAS Parti yang munafik kepada hukum Allah

Akhirnya sekali lagi kita dapat menjangkakan bahawa kisah Hudud yang cuba dimainkan oleh PAS terpaksa diketepikan disebabkan terpaksa tunduk kepada desakan DAP laknatullah. Dosa demi dosa telah dilakukan oleh PAS kerana seringklai berbohong kepada rakyat mengenai Hudud. PAS terbukti mempersendakan agama Islam yang meletakkan Hudud sebagai undang-undang Allah dan tidak boleh dipermainkan untuk tujuan tertentu.

Pas juga terbukti sebuah parti memanipulasikan Islam demi kemenangan pilihan raya umum bukannya ikhlas untuk Islam. Selama mana penyokong Pas harus tertipu dan menipu umat Islam lain. Jika parti itu teruskan perjuangkan palsunya itu pasti sesiapa yang menyokong Pas tidak akan masuk syurga. Sekali lagi PAS dilihat sebagai parti yang munafik kepada hukum Allah yang meletakkan Hudud sebagai undang-undang tertinggi.

Menurut laporan, Majlis Pimpinan Pakatan (MPP) pembangkang tidak akan melaksanakan hukum hudud seperti yang dicadangkan Pas kerana ia tidak menepati dasar bersama, Perlembagaan Persekutuan dan agenda Buku Jingga. Justeru, disini sudah jelas siapa yang lebih berkuasa untuk membuat keputusan dalam Pakatan Rakyat kalau bukan parti DAP.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pakatan pembangkang menghormati pendirian Pas dalam hal itu tetapi pada masa yang sama menerima perbezaan pendirian DAP yang menentang pelaksanaannya.

“Kita tak boleh nafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pendirian tetapi kita terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat pakatan pembangkang selama tiga jam di sini malam tadi.

Turut hadir Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail. Akhirnya Nik Aziz sekali lagi menjadi mangsa tendang terajang DAP dan PKR dan yang jelas PAS lansung tidak diberi peluang untuk membuat keputusan.

Ketika ditanya sama ada isu hudud akan terus diketepikan pada masa akan datang, Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, gabungan itu tidak ada masalah untuk membincangkan tentangnya kerana berpegang pada prinsip demokrasi dan kebebasan bersuara.

Wednesday, September 28, 2011

Polis antara jabatan kerajaan paling 'stress' dan mudah mendapat penyakit kronik

Memang tidak dinafikan bahawa kerjaya polis memerlukan kekuatan mental yang jitu serta semangat juang yang tinggi untuk terus relevan supaya masyarakat tidak melihat tugas polis dari perspektif yang negatif. Budaya patuh dan taat kepada pegawai atasan sudah menjadi darah daging kepada anggota polis berpangkat bawahan dalam melaksanakan tugas yang diarahkan.

Simptom stress yang dialami setiap anggota dan pegawai polis salah satu daripada implikasi beban penugasan yang tidak boleh dielakkan. Dalam konteks era globalisasi hari ini, bebanan yang terpaksa di hadapi semakin ketara yang ada ketikanya terpaksa bersengkang mata untuk menyelesaikan sesuatu kes. Bahkan terpaksa menghadkan masa untuk bersama-sama dengan keluarga.

Justeru, tidak hairanlah jika statistik menunjukkan bahawa anggota polis terpaksa mengambil risiko berdepan dengan penyakit kronik apabila menjelang usia persaraan dan ada ketiknya tidak sampai di waktu persaraan. Malahan, lebih memberi tekanan kepada anggota polis apabila mereka juga diberi tugasan yang diluar penugasan hakiki demi memenuhi kata-kata keramat polis iaitu, 'Taat dan Patuh' kepada arahan pucuk pimppinan.

Ikuti kupasan di DISINI.

KUALA LUMPUR: Lambakan beban kerja dan kerap mendapat tugasan di luar waktu pejabat atau on call menyebabkan ramai anggota polis mengalami tekanan atau stres, berbanding penjawat awam di sektor lain, iaitu doktor, jururawat, guru serta bomba.

Lambakan beban kerja termasuk kerja lebih masa yang perlu mereka lakukan kerana menyertai pelbagai operasi dan serbuan yang kebiasaannya dilakukan di luar waktu pejabat, iaitu antara jam 5 petang sehingga 6 pagi.

Hasil kaji selidik Jabatan Kesihatan Masyarakat Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) juga mendapati responden merasai tekanan apabila dihantar ke sesuatu lokasi untuk mengawal keselamatan dan ketenteraman serta menyertai pasukan pengaman di luar negara atau sering diarahkan bertugas ketika cuti umum, termasuk musim perayaan.

Kajian pada tahun 2007 hingga 2009 itu mendapati 53.7 peratus daripada 453 sampel kajian di enam balai polis di Wilayah Persekutuan, dipercayai mengalami stres di tempat kerja. Angka itu menunjukkan polis berada di kedudukan teratas mengatasi enam organisasi lain, iaitu bomba (47.3 peratus), guru (45.8 peratus), jururawat (42.3 peratus) serta doktor (40.7 peratus).

Hasil kajian juga menunjukkan 61.1 peratus anggota polis berpangkat sarjan ke atas mengalami kadar stres lebih tinggi berbanding anggota pangkat rendah, iaitu koperal dan konstabel dengan peratusan masing-masing 56 peratus dan 51.3 peratus.

Pakar Kriminologi, Datuk Akhbar Satar yang juga penganalisis jenayah, berkata stres yang dihadapi anggota polis berpunca daripada tiga sebab utama, iaitu profesion kepolisan, peraturan atau polisi dalam organisasi serta masalah individu.

Bekerja tanpa ketentuan masa atau 24 jam sehari dengan panggilan on call pada bila-bila masa, selain perlu mengikut arahan pegawai lebih tinggi boleh mengganggu kesihatan dan kehidupan anggota polis. Malah, sesetengah kes yang disiasat seperti kes bunuh atau yang membabitkan golongan berpengaruh ada kalanya memberikan tekanan terutama tahap kerisauan yang harus diterima serta risiko ancaman terhadap diri dan keluarga, katanya.

Akhbar berkata, anggota polis yang mengalami stres boleh menghadapi masalah sakit jiwa berpanjangan dan mengakibatkan banyak perkara tidak diingini berlaku, termasuk pembunuhan sesama rakan atau bunuh diri serta salah guna kuasa sehingga menyebabkan nyawa orang lain terancam.

Pengerusi Bazar Tok Guru letak jawatan ekoran dakwaan ahli telah 'disuap' Kerajaan Negeri

Dalam keghairahan PAS menyuarakan slogan baru untuk rakyat melalui konsep negara berkebajikan, satu lagi tembelangnya pecah berikutan kemelut mengenai rungutan peniaga di pasar besar lama MPKB akhirnya mencapai kemuncak ekoran perletakan jawatan Pengerusi Persatuan Peniaga Pasar Besar Lama (MPKB), Ab Salim Ahmad.


Perletakan Ab Salim Ahmad yang memegang jawatan sebagai pengerusi sejak 10 tahun yang lalu disebabkan timbul banyak rungutan dari kalangan ahli-ahli yang tidak berpuas hati kerana beliau dan AJK didakwa telah diberi layanan 'istimewa' atau dengan kata lain telah 'disuap' oleh Kerajaan Negeri. Menurut seorang saksi, pengerusi dan AJK mendapat lot kedai di bahagian strategik bahkan tidak melalui proes pengundian seperti biasa yang dikenakan kepada ahli yang lain.

Pemberian lot 'strategik' kepada pengerusi dan AJK ini terpaksa dibuat oleh pihak Kerajaan Negeri bagi menyelesaikan rungutan dan keengganan peniaga berpindah dari kawasan pasar lama ke lokasi baru ( Bazar Tok Guru). Ketika itu, peniaga-peniaga turut mengadakan demonstrasi aman dan memorendum untuk diserahkan kepada Menteri Besar Kelantan. Klik DISINI.

Berikutan peletakan jawatan Ab. Salim itu, kira-kira 195 peniaga pasar berkenaan mengadakan mesyuarat tergembar di Gelanggang Seni dekat sini dengan melantik Sayuti Che Pa, sebagai Pengerusi baru. Mesyuarat ini terpaksa dibuat bagi mengelakkan persatuan itu dibubarkan (ROS) berikutan perletakan semua AJK yang lama tanpa memberikan apa-apa notis.





Tuesday, September 27, 2011

Semua perlu tutup mulut mengenai Hudud sehingga Rabu, kata Din Batak

Pakatan Rakyat mengeluarkan arahan supaya isu Hudud tidak diulas dalam apa jua bentuk media sehingga mesyuarat tergempar yang akan diadakan pada 28 Sept (Rabu) ini. Arahan ini dikatakan telah dipersetujui bersama antara wakil ketiga parti dalam Pakatan Rakyat melalui S/U Agong masing-masing. Kenyataan ini ditambah dalam sidang video yang dibuat oleh Saifuddin Batak PKR.


Nampak gaya isu Hudud sudah semakin panas sehingga memaksa ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat tidak bercakap mengenainya sehingga tarikh tersebut. Sebenarnya arahan ini hanya dikeluarkan kepada pimpinan Pakatan Rakyat sahaja tidak termasuk rakyat biasa yang lain. Maknanya, jika media lain selain pembangkang boleh membahaskan isu ini sehingga ke lubang cacing untuk mendedahkan kepada rakyat bahawa isu Hudud merupakan 'turning point' kejatuhan Pakatan Rakyat pada pilihanraya akan datang.

Isu Hudud mula mendapat perhatian dan liputan meluas daripada seluruh pendokong media samada pro kerajaan mahupun pembangakang selepas ianya diutarakan oleh Nik Aziz. Alasan Nik Aziz bahawa Hudud di Kelantan tidak dapat dilaksanakan setelah mendapat tentangan daripada Tun Dr Mahathir (ketika itu PM) meskipun semua draf perlaksanaa telah siap sepenuhnya.

Keputusan ini dibuat semasa sidang akhbar yang diadakan di pejabat PAS Pusat jam 2 petang(26 Sep 2011) yang mana DAP diwakili oleh Anthony komunis, PRK diwakili Din Batak manakala PAS pula diwakili Mustapa Ali lalang.

KUALA LUMPUR, 26 Sept: Para Setiausaha Agung PAS, PKR dan DAP dikatakan sebulat suara mencapai kata sepakat untuk mengarahkan semua pimpinan parti masing-masing agar jangan mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai hudud sehinggalah 28 September ini.

Arahan ini dikeluarkan berikutan pendiriaan bersama yang akan dibuat pimpinan Pakatan Rakyat 28 September nanti dalam mesyuarat mereka.

Sehubungan itu, satu sidang media akan dibuat jam 2 petang ini di Pejabat Agung PAS bagi memaklumkan arahan itu.

Sidang media ini dijadualkan akan diadakan oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution Ismail dan Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke.

Anthony mewakili Lim Guan Eng kerana Ketua Menteri Pulau Pinang itu kini berada di luar negara.
Isu Hudud telah bergema kembali ekoran cabaran yang dibuat oleh bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkata, Kelantan boleh melaksanakan undang-undang itu sekarang kerana beliau sudah tidak menjadi PM lagi.

Kata Mahathir, pemimpin PAS Kelantan sentiasa menyalahkan beliau apabila tidak melaksanakan undang-undang itu ekoran satu surat amaran yang dikeluarkan semasa beliau menjadi PM lalu.
Mahathir meminta Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz meminta kebenaran dari Datuk Seri Najib untuk berbuat demikian.

Najib pula dalam jawapannya berkata, beliau tidak akan memberikan kebenaran itu walaupun timbalannya, Tan Sri Muhyidin Yassin berkata sedia untuk berbuat demikian.

Sidang akhbar penuh klik DISINI.

Monday, September 26, 2011

Gempar ribuan naskah Al Quran di kadang lembu

BACHOK - Penduduk Kampung Pauh Sembilan dekat sini gempar apabila menemui beribu-ribu naskhah al-Quran yang ditinggalkan di sebuah bangsal lembu dipercayai untuk dilupuskan secara tidak sah.

Seorang penduduk, Mamat Harun, 65, berkata, kira-kira pukul 12 tengah hari kelmarin, sebuah treler telah memasuki kampungnya dan dia sempat melihat beberapa lelaki sedang memunggah kotak ke dalam sebuah lori kecil.


Menurutnya, treler tersebut berhenti dalam jarak satu kilometer dari bangsal tempat al-Quran tersebut ditinggalkan dan terpaksa menggunakan lori kecil untuk mengangkutnya.

"Jalan ke bangsal ini sempit, jadi treler berhenti di simpang jalan dan mereka menggunakan sebuah jengkaut untuk memindahkan al-Quran dari treler ke sebuah lori kecil sebelum dihantar ke bangsal tersebut.

Selanjutnya baca DISNI.

Negara berkebajikan atau Hudud pilihan Hj Hadi

Hj Hadi dimaklumkan sekarang tengah pening memikirkan pilihan terbaik buat parti PAS samada mendokong negara berkebajikan ataupun negara Islam yang meletakkan Hudud sebagai dasar dalam pentadbiran Pakatan Rakyat.

Setakat ini kita belum dipaparkan mengenai pendirian Hj Hadi selaku presiden parti dan hanya dibahaskan oleh penasihat PAS sahaja iaitu Nik Aziz. Dimana sebenarnya kuasa preiden PAS? Adakah presiden yang dilantik kali ini tidak berkuasa atau menjadi penakut kepada rakan pakatan mereka khususnya DAP.

Situasi ini secara tidak langsung memberi gambaran bahawa kedua-dua pemimpin tertinggi PAS ini tidak sehaluan dan sependapat ketika membuat keputusan. Ahli parti menjadi keliru terhadap kedua-dua pemimpin ini ataupun satu lagi sandiwara mereka berdua untuk menutup segala kelemahan pentadbiran dan pimpinan PAS.

Semua kisah-kisah yang mendatangkan berita buruk kepada PAS akhirnya lenyap dikambus oleh isu Hudud. Contohnya isu Mat Sabu yang kini telah reda dan tidak lagi diperbahaskan oleh rakyat. Begitu juga masalah bekalan air kepada 1.56 juta rakyat di Kelantan yang berada pada tahap kritikal pun turut dikambus cerita Hudud.

P/S : Nampaknya wayang PAS semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini.

Nik Aziz dijangka berpelukan dengan DAP selepas mesyuarat tergempar Rabu ini

Keputusan muktamad mengenai kedudukan DAP dalam Pakatan Rakyat(PR) ekoran percanggahan pendapat mengenai isu Hudud dijangka akan diketahui rabu ini ketika mesyuarat tergempar barisan kepimpinan PR. Dakwaan Ketua UMUM parti PKR bahawa kesemua barisan kepimpinan Pakatan Rakyat telah mencapai kata sepakat berhubung isu Hudud sebelum ini hanyalah lakonan dan bermuka-muka. Ini kerana masalah berhubung isu Hudud dalam Pakatan Rakyat sebenarnya sudah menjadi barah yang susah untuk diubati melainkan PAS atau DAP bertindak keluar Pakatan Rakyat.


Malah, Anwar sekali lagi cuba mengalih perhatian rakyat dengan menyebut bahawa mesyuarat yang bakal berlangsung rabu ini akan membincangkan mengenai Bajet 2012. Pastinya perbincangan kali ini begitu menarik kerana umum sudah sedia maklum barisan Pakatan Rakyat sejak kebelakangan ini dilanda pelbagai konflik samada melibatkan dalaman mahupun luaran parti masing-masing.

Kesemua tiga parti dalam gabungan Pakatan Rakyat iaitu PAS, DAP dan PKR telah mengundang persepsi yang berbeza dikalangan rakyat. Pertama DAP yang kini dilabelkan sebagai parti perkauman yang sentiasa cuba sedaya upaya untuk menjadikan negara ini ditadbir secara demokratik disamping menjadikan Kristian sebagai agama rasmi menggantikan agama Islam. Justeru itu, tidak hairan jika S/U Agong DAP membuat ugutan bahawa kesemua kepimpinan DAP Pusat akan meletak jawatan sekiranya Hudud menjadi agenda dalam kerajaan Pakatan Rakyat. Klik >DISINI<

Manakala PAS pula diterjemahkan rakyat sebagai parti 'pak turut' kepada DAP dan PKR dan agenda menjadikan Islam tidak lagi berkumandang seperti dahulu. Malah isu terbaru mengenai cadangan melaksanakan Hudud dilihat sebagai propaganda untuk menutup kebaikan yang dilakukan oleh Najib. Jika benar kenapa selama berpuluh tahun memerintah Kelantan masih tidak melaksanakan Hudud. Alasan kononnya ketika itu Tun Dr Mahathir tidak memberi kebenaran disamping memberi ancaman tidak boleh diterima. Kenyataan Nik Aziz yang tidak kisah jika DAP keluar Pakatan Rakyat jika tidak menerima Hudud masih menjadi tanda tanya dan menimbulkan pelbagai persoalan. >DISNI<

Seterusnya PKR yang sentiasa dilanda krisis moral melibatkan ketuanya sendiri. Penafian yang dibuat oleh Anwar tidak kukuh kerana tidak dibuktikan secara jelas dan konkrit bahawa itu semua propaganda musuh-musuhnya untuk menhancurkan karier politik beliau. Rasanya jika Anwar melakukan sekali saja sumpah laknat menafikan beliau telah meliwat Saiful Bukhari Azlan serta menafikan beliau bukan individu dalam klip video seks bersama pelacur Cina, nescaya peluangnya untuk mendapat semula sokongan rakyat terbuka luas.

Justeru, kita semua jangan terkejut seandainya selepas mesyuarat tergempar Pakatan Rakyat pada Rabu ini, Nik Aziz, Karpal Singh, Kit Siang, Anwar Ibrahim, Guang Eng, Mat Sabu, Hj Hadi serta tokoh-tokoh yang lain akan berpelukan antara satu sama lain. Ianya semata-mata memberi gambaran kepada umum bahawa apa yang berlaku sebelum ini hanya percanggahan pendapat secara individu. Makanya, berakhir sudah cerita sandiwara semasa yang diilhamkan oleh Pakatan Rakyat.

Petikan kenyataan Anwar dalam Malaysian Insider

“Mesyuarat telah dijadualkan untuk membincangkan soal bajet dan juga isu (hudud) yang telah dijadikan besar oleh media,” kata beliau merujuk kepada liputan media ke atas isu hukum hudud sejak awal minggu lalu.

Bagaimanapun Anwar menekankan bahawa isu hudud bukan sesuatu yang baru, malah PAS juga jelas dengan pendirian mereka. Semalam, Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh menggesa Pakatan Rakyat memanggil mesyuarat tergempar kepimpinan dengan segera bagi menyelesaikan kontroversi berkaitan hukum hudud.

Karpal yang sebelum ini secara terbuka mengkritik hasrat kerajaan negeri Kelantan menegaskan, pihaknya akan sentiasa menolak pembentukan negara Islam. Beliau yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, kelewatan menangani isu semasa ini akan menjejaskan keyakinan rakyat ke atas Pakatan Rakyat khususnya di kalangan bukan Islam.

“Mesyuarat tergempar mesti diadakan dengan segera untuk menjelaskan pendirian Pakatan dalam isu ini dan kontroversi ini mesti berakhir,” katanya.

Sunday, September 25, 2011

Serangan pengebom berani mati di gereja wilayah Solo Indonesia

Indonesia sekali dikejutkan dengan berita kejadian serangan pengebom berani mati (suicide bomber) di sebuah gereja wilayah Kota Solo, Jawa Tengah hari ini. Ekoran kejadian itu, seramai 19 orang jemaah Kristian yang baru saja selesai mengerjakan ibadat tercedera dan turut mengorbankan nyawa pegebom berkenaan.


Mengikut jurucakap pihak keselematan Indonesia, Ketua Bahagian Perhubungan Awam Ibu Pejabat Polis Indonesia Insp Jen Anton Bachrul Alam berkata 19 yang cedera dalam kejadian itu kini dirawat di dua hospital di Solo, dan sehingga pukul 4.30 petang, lima daripada mereka telah dibenarkan pulang.

Bedasarkan kepada keterangan saksi, pengebom berkenaan turut berada di dalam gereja sebelum meletupkan dirinya. Sejurus selesai upacara ibadat, jemaah penganut krtisian berpecah dua kerana ada sebahagiannya masih berada di dalam gereja.




Ketika sampai di pintu utama, satu letupan kuat kedengaran dan mencederakan ramai orang yang berada di sekitar gereja yang kini masih di hospital untuk mendapatkan rawatan susulan.

Serangan oleh pengebom berani mati itu berlaku di Gereja Bethel Injil Sepenuh, Kepunton, Kota Solo pada pukul 10.55 pagi. Anton berkata pelaku dipercayai menyamar sebagai anggota jemaah dan ikut sama melakukan ibadat.

Setakat ini polis belum mengenal pasti identity pengebom berkenaan dan akan menyiarkan gambar wajah mayat pengebom itu dan merayu orang ramai tampil memberikan maklumat mengenai identiti pelaku bagi membantu siasatan kejadian itu.

Selanjutnya baca >DISNI<.

Husam Musa turut menyanggah cadangan Nik Aziz melalui blogger suruhan 'Al Bakistani'

Percanggahan pendapat antara Nik Aziz dengan Karpal Singh mengenai cadangan perlaksanaan Hukum Hudud kini telah diberi perhatian oleh blogger suruhan Husam Musa iaitu Al Bakistani. Memang benar, Husam Musa tidak sependapat dengan Nik Aziz mengenai cadangan melaksanakan Hudud dan kenyataannya disampaikan melalui blog suruhannya iaitu Al Bakistani.


Mengikut penulis blog Al Bakistani, Malaysia adalah sebuah negara demokrasi bukannya negara yang diperintah secara monarki. Apa jua keputusan dan dasar yang ingin dilaksanakan perlu mendapat sokongan suara majoriti bukannya berdasarkan idea peribadi semata-mata.

Tambahnya lagi, sikap gopoh gapah (Nik Aziz) dalam menyuarakan cadangan dan pandangan khususnya berkenaan Hudud mungkin tidak akan tercapai sebaliknya akan menemui kegagalan. Hudud merupakan undang-undang Allah dan tidak boleh sewenang-wenangnya diguna bagi tujuan mendapat kuasa semata-mata sebaliknya perlu diteliti mengikut iklim politik di sesebuah negara. Dalam konteks Malaysia, perlu mendapat persetujuan dari semua kaum terlebih dahulu sebelum ianya dilaksanakan.

Petikan dari blogger Al Bakistani..

Malaysia ini bukan Negara monarki, tetapi Negara demokrasi. Dalam demokrasi, perlaksanaan sesuatu undang-undang atau dasar, tertakluk kepada suara majority. Tanpa mendapat sokongan ramai, ia melahirkan penolakan. Makanya, kebaikan yang diimpi, tetapi keburukan yang tercapai.

Kita tidak boleh sekadar berharap sesuatu impian yang baik itu sekadar tercapai. Tetapi, lebih dari itu adalah, impian yang baik itu kekal diamalkan. Inilah tuntutan agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW.

Melaksanakan hukuman potong tangan terhadap pencuri adalah satu keadilan. Tetapi, memotong tangan pencuri yang mencuri di kala tiada makanan, dan sang pencuri mencuri itu pula dalam keadaan terpaksa, maka tindakan memotong tangan pencuri itu merupakan kezaliman. Ekoran itu, Saidina Umar menangguhkan perlaksanaan salah satu hukuman hudud tersebut.

Di Malaysia, hukuman Hudud sudah menjadi buah mulut. Sejak 20 tahun dahulu, Tuan Guru Nik Abdul Aziz telah melontarkan idea ini, dan diteruskan usaha ini dalam kerajaan PAS di Terengganu dahulu.

Namun, kelemahannya adalah dari sudut penerangan kepada rakyat. lebih-lebih lagi, propaganda UMNO/BN agak kuat menyebabkan hudud yang baik berjaya diburukkan oleh UMNO/BN. Makanya, kerajaan PAS yang mempunyai hasrat yang baik, tidak berjaya melaksanakan hasrat itu, malahan kalah dalam PRU selepas itu.

Dilemma tidak memahami kebaikan hudud, melahirkan problem yang cukup besar. Jika yang tidak memahami itu sebilangan kecil rakyat, ia tidak memberi kesan yang buruk, tetapi jika majority rakyat tidak memahaminya, perlaksanaan hudud melahirkan kesan yang amat bahaya. Dibimbangi, hudud yang baik itu bakal dilihat buruk oleh masyarakat. Jadi, ia tidak sepatutnya berlaku sama sekali.

Tidak ada faedahnya hudud hanya berjaya dilaksanakan dalam jangka 5 tahun sahaja, tetapi selepas itu hudud dibuang oleh rakyat jauh ke laut. Tetapi yang paling baik adalah, hudud dilengahkan selama 5 tahun, tetapi selepas 5 tahun hudud itu diterima rakyat, dan berjaya dilaksanakan. Perlaksanaan itu berterusan sehingga bumi ini dibinasakan oleh Allah.

Tak habis-habis babi dajjal ni buat kontroversi

Sampai Ku Li pun dah terkena jerat si banggang ni sekor ni nak buat video klip. Tak payah nak berpesan kepada orang ramai mari mengundi sebab bila dah cukup umur, dah boleh ber fikir mengundi tu satu tanggungjawab kepada negara. Yang si Afdlin tu pu satu hal, dok terhegeh-hegeh melalak dengan cina banggang ni buat apa? Aku gunakan bahasa kesat sebab berbaloi nak bagitahu kepada manusia bernama Namewee bahasa engkau adalah banggang sebangang-bangangya.




Kutuk kakitangan TNB dengan perkataan kesat "F" memang kurang ajar. Yang sedihnya dalam ceramah-ceramah PAS ada disiarkan video ni untuk tatapa hadirin. Kalau DAP aku tak kisah sebab memang sejenis dengannya.



Isu menghina lagu kebangsaan dengan gaya nyanyian hip hop sungguh memalukan dan satu penghinaan kepada negara..



Saturday, September 24, 2011

Kesalahan apa sampai kena bakar hidup-hidup

Tak tahu apa jenis kesalahan yang mereka telah buat sampai dihukum bakar hidup-hidup. Inilah yang berlaku di negara Kenya sebuah miskin di Afrika Selatan. Rasanya yang dibakar itu melibatkan satu keluarga kerana terdapat lelaki dan juga wanita.

Nasib baik berada di Malaysia kerana masih berpegang kepada undang-undang yang memberi hak kepada rakyat untuk membela diri. Cuma, jika Kerajaan Kelantan melaksanakan Hudud suasananya mungkin berbeza dan inilah yang paling ditakuti DAP. Namun, kata-kata Nik Aziz bukannya boleh dipegang buku, sebab jika dulu mereka berpeluk dengan DAP, sekarang ini makin erat ibarat tidur sebantal dan mandi sebilik.

Hudud hanya retorik PAS untuk 'menutup' kebaikan Najib

PAS kini dilihat semakin terdesak dan sengaja menghidupkan isu lama seperti Hudud sebagai jalan pintas untuk memprovokasi kepada rakyat dan sebagai menutup jalan kebaikan dan keihlasan kerajaan pusat menhapuskan udang-undang ISA yang begitu kontroversi. Perkara ini turut diakui oleh rakyat Kelantan sendiri yang mempersoal kenapa Hudud masih tidak dilaksanakan di Kelantan.


Ianya tidak lain dan tidak bukan sengaja disensasikan oleh Nik Aziz bertujuan untuk mengaburi mata rakyat terhadap langkah murni Kerajaan Pusat dalam menegakkan hak-hak kemanusian yang selama ini bersandarkan kepada undang-undang ISA.

Apa yang diperjuangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menghapuskan ISA adalah lebih mulia daripada isu yang dibangkitkan oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung soal perlaksanaan undang-undang Hudud dan Qisas.

Bahkan apa yang dilakukan oleh Najib kini lebih kepada keterbukaan dan memberi ruang kepada rakyat untuk menegur kerajaan dalam usaha mencegah perkara -perkara yang mungkar. Persoalannya adakah dengan melaksanakan Hudud, kemungkaran dapat dihapuskan dari bumi Kelantan dan yang jelas sejak akhir-akhir ini negeri itu menjadi penyumbang kepada gejala sosial yang semakin meningkat.

Banyak kepincangan dan kontroversi antara pemimpin Pakatan Rakyat sendiri apabila mengupas isu Hudud. Justeru mana satu yang boleh diambil kira kerana mereka sendiri hingga sekarang masih tidak sependapat berhubung perkara itu.

Nik Aziz kata nak buat, tetapi Karpal Sigh kata tak boleh, manakala Dewan Pemuda PAS bersetuju dengan Nik AZIZ manakala Slahuddin Ayub dalam kenyataan terbarunya, menyifatkan belum masanya lagi untuk menguatkuasakan Hudud. Hasilnya, isu Hudud sebenarnya satu retorik baru yang cuba diciptakan PAS untuk menutup kebaikan dan pembaharuan yang dilaksanakan oleh Najib.








Mengaku lakukan seks 5 kali seminggu pada usia 14 tahun

Cerita ini amat berguna untuk memberi peringatan kepada ibu bapa apabila seorang gadis mengaku melakukan hubungan seks sehingga lima kali seminggu dengan teman lelaki yang sama umur di rumah kedua-dua keluarga mereka ketika masing-masing baru berusia 14 tahun.

Kisah ini diceritakan oleh Azy, yang kini berusia 16 tahun, mengaku pernah ‘tidur’ dengan lapan lelaki sepanjang dua tahun terbabit dalam hubungan terlarang itu.

Menurut gadis berasal dari Pantai Timur ( Cik Siti Wan Kembang) itu, kali pertama dia melakukan seks di rumah teman lelaki seusia dengannya dan sejak itu sering melakukannya apabila ada kesempatan.

“Dalam seminggu, boleh dikatakan empat hingga lima kali saya melakukan hubungan seks dengannya.

“Lokasinya juga tidak tentu. Oleh kerana saya tinggal berdua di rumah nenek, ada masanya saya bawa teman lelaki pulang atau melakukannya di rumah teman lelaki apabila ibu bapanya tiada,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.
Azy berkata, sejak mengenali seks pada usia 14 tahun, lapan lelaki ditiduri untuk memuaskan nafsunya.

Katanya, sebagai pelajar yang sering ponteng dan melepak bersama rakan, bertukar teman lelaki adalah kebiasaan.

“Bila sudah tidak suka teman lelaki pada masa itu, saya cari yang lain dan tak susah mendapat teman baru.

“Cukup dengan menawarkan diri untuk ditiduri, senang-senang saya dapat teman baru,” katanya yang melahirkan anak tidak sah taraf, baru-baru ini.

Walaupun sering bertukar pasangan dan melakukannya dengan rakan rapat lain, Azy mengakui tidak pernah hamil anak luar nikah, dan ini kali pertama dia mengandung hasil hubungan dengan teman lelakinya yang tinggal berjiran.

“Sejak pertama kali tahu mengenai seks, kami tidak pernah guna kondom atau pil pencegah hamil. Saya juga tidak pernah terfikir akan hamil kerana hanya tahu seronok melakukannya,” katanya.

Menurut Azy, sebelum disahkan mengandung, ibu bapanya tidak tahu dia terbabit dalam gejala sosial dan antara pelajar bermasalah di sekolah.

Katanya, oleh kerana melakukannya bersama rakan lain, setiap perbuatan dilaporkan berjaya dirahsiakan daripada pengetahuan keluarga.

“Biasanya, bila saya ditahan polis seperti bergaduh atau cikgu mengadu kepada ibu bapa… kawan menjadi penyelamat.

“Saya dan rakan berpakat untuk mereka cerita lain hinggalah ibu bapa kami percaya kami tidak bersalah. Sama seperti bila ditahan kerana bergaduh, kami berpakat bahawa kami bergaduh untuk mempertahankan rakan yang dibuli pelajar lain,” katanya.

Menurut Azy, dia disahkan hamil ketika pemeriksaan di klinik selepas neneknya mengadu mengenai perbezaan bentuk tubuhnya kepada ibunya.

“Sebenarnya, keluarga tak tahu saya terbabit dalam perlakuan tidak bermoral kerana di
rumah, saya lebih banyak mendiamkan diri dan membantu keluarga bila disuruh melakukan kerja rumah.

“Semua perkara buruk itu saya buat bila ponteng sekolah dan keluar pada waktu malam,” katanya.

Mengakui terkenal sebagai antara pelajar bermasalah kerana kerap ponteng dan bergaduh hingga beberapa kali ditahan polis, Azy turut mengakui sering bersembang dan menonton cerita lucah dengan rakan lain.

“Asalnya, saya bersama teman lelaki dan rakan hanya bersembang mengenai perkara lucah. Namun, lama-kelamaan ia bertukar menjadi tabiat.

“Ada antara kami mengaku pernah melakukan seks dan mengajak rakan lain mencubanya. Bermula daripada situ, kami belajar mengenai seks selain kerap bertukar video lucah,” katanya.

Laili Qalid (bukan nama sebenar), 20, pula tidak menyangka akan hamil selepas kali pertama melakukan hubungan terlarang dengan teman lelaki.

Dia yang juga berasal dari Pantai Timur melahirkan anak di rumah teman lelakinya di ibu negara tanpa diketahui ahli keluarga lain.

Bagaimanapun, bayi pasangan itu berjaya diselamatkan selepas beberapa jiran yang terdengar jeritan bayi menghubungi ambulans yang terpaksa memecah masuk rumah berkenaan bagi menyelamatkan bayi terbabit.

“Saya hampir tidak sedarkan diri ketika itu dan hanya melihat teman lelaki menyambut kelahiran bayi kami, malah dia tidak ubah seperti bidan sebelum memotong tali pusat bayi.

“Hanya Tuhan tahu perasaan saya ketika itu kerana nyawa bagai di hujung tanduk, maklumlah hanya kami di situ dan tiada pengalaman menyambut kelahiran.

“Saya tidak sangka keseronokan sementara yang diperoleh ketika melakukan hubungan terlarang, walaupun hanya sekali, bakal membawa derita sepanjang hidup, malah kami mungkin tidak disatukan kerana mendapat tentangan keluarga,” katanya yang melahirkan anak, 24 April lalu.

Friday, September 23, 2011

Bekas Ahli Parlimen Sri Aman, Jimmy Donald keluar PKR

Jimmy Donald
Keputusan bekas Ahli Parlimen Sri Aman, Jimmy Donald bersama –sama rakannya yang bertindak keluar PKR memberi satu lagi tamparan hebat kepada parti PKR yang kini terus dibelengu masalah ketidakpercayaan ahli-ahli parti. Apapun tindakan keluar parti ini sedikitpun tidak memberi kejutan kepada pesaing mereka dari Pemuda Parti Pesaka Bumiputera (PBB) Padungan kerana cawangan PKR di situ memang dilanda masalah.

Keputusan penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim (perlu dinyatakan dengan jelas bahawa keputusan dibuat oleh penasihatnya dan bukan oleh presidennya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail) mengekalkan Baru Bian sebagai pengerusi PKR Negeri adalah tidak dipersetujui sebilangan besar ahli-ahli parti itu.

Baru Bian bukanlah pemimpin pilihan ahli-ahli parti tetapi hanya menjadi ‘boneka’ penasihat dan bukannnya presiden. Tambahnya lagi, ahli-ahli PKR mahukan pengerusi negeri yang mewakili suara majoriti ahli-ahli dan bukannya menjadi boneka penasihat (Anwar) dan bukannya, presiden.

Tambahan pula Parti PKR kini berdepan dengan pelbagai masalah dan yang paling ketara memberi kesan kepada ahli-ahlinya adalah melibatkan moral Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim. Malahan, pendekatan menipu yang selalu digunakan pemimpin tertinggi PKR begitu memalukan.

Sumber : Borneo Post

Demo bagaimana undi pos dijalankan SPR

Undi pos sering menjadi bahan cerita pakatan pembangkang setiap kali pilihanraya diadakan di negara ini. Undi pos biasanya terpakai kepada kakitangan SPR yang terlibat secara lansung dengan pilihanraya, pihak keselamatan seperti Polis dan Tentera serta mereka yang berada di luar negara seperti pelajar-pelajar yang layak mengundi.


Kebiasaannya pakatan pembangkang memang sengaja mencari kesalahan SPR berkaitan perlaksanaan undi pos setiap kali piliharaya diadakan. Justeru itu, video ini sebagai inisiatif untuk memberi kefahaman lebih jelas kepada rakyat bagaimana proses undi pos berjalan. Saksikan..

PAS dapat untung besar, pemilik tanah kerugian bagi projek pembinaan kondo mewah

Lebih daripada sebahagian 57 pemilik tanah Seksyen 10, Jalan Gajah Mati di sini, tidak rela tanah mereka “dirampas” kerajaan Pas Kelantan semata-mata untuk pembinaan projek mewah kondominium yang akan dijual dengan harga bermula dari RM400,000 seunit.


Bagi mereka keputusan mungkin berbeza jika tanah mereka dibangunkan untuk kepentingan umum seperti pembinaan hospital, sekolah atau rumah murah rakyat.

Malangnya, kerajaan Pas Kelantan berhasrat untuk membina kondominium mewah untuk memperoleh keuntungan selain mengambil balik tanah daripada pemilik tanah Jalan Gajah Mati itu dengan harga yang murah kerana status tanah mereka adalah status kediaman.

Paling menyedihkan apabila lebih 300 penduduk disitu tidak mempunyai tempat berteduh kerana kerajaan Pas tidak menyediakan tempat yang berdekatan. Tanah tersebut akan dibangunkan dengan sebuah pusat komersial yang lengkap dengan ruang niaga, hotel, kondominium dan kawasan rekreasi pesisir sungai oleh K.D. Howa Sing dan dan Majlis Perbandaran Kota Bharu – Bandar Raya Islam (MPKB-BRI).



Nik Aziz sanggah Karpal Sigh mengenai Hukum Hudud

Nik Aiz mula menunjukkan tanda kecewa kepada parti DAP berhubung hasratnya untuk menjalankan Hudud sekiranya Pakatan Rakyat berjaya memerintah. Nada ini disuarakan dalam kenyataan terbarunya apabila ditanya pendiriannya untuk mendaulatkan Hudud di Malaysia.

Kata Nik Aziz, beliau rela sekiranya DAP bertindak keluar dalam saf Pakatan Rakyat sekiranya enggan menerima Hudud yang akan dilaksanakan PAS. Tambah beliau, sebelum ini banyak rungutan daripada kepimpinan DAP mengenai usaha PAS untuk melaksanakan Hudud dan pemerinatahan mengikut lunas Islam.


Komen terbaru Nik Aziz berkaitan Hudud ini sebagai mengulas kenyataan Pengerusi DAP Karpal Sigh yang tetap dengan keputusannya tidak mahu Hudud dilaksanakan di negara ini. Alasan Karpal bahawa Hudud sebenarnya tidak mengikut Perlembagaan dan bertentangan dengan cara hidup masyarakat berbilang kaum di negara ini.

" Saya tetap dengan Islam kerana perkara ini wujud pada tahun 50 an lagi bukannya benda baru, berdialog dah berapa kali berdialog dah ".

" Nak jumpa berapa kali dah jumpa dah dan sebelum ini mereka (DAP) pernah keluar ketika gabungan pakatan pembangkang semasa dalam Angkatan Perpaduan Ummah (APU. Masa tu saya kata pada DAP selamat jalan tapi akhirnya datang balik bergabung, kalau nak keluar dia punya pasal saya tak kisah asalkan dapat tubuhkan undang-undang Hudud"

Selanjut baca DISINI.

Umur 4 tahun memandu di lebuh raya sambil dirakam ibunya

Dunia sekarang macam-macam boleh berlaku dan tidak hairanlah jika budak berumur 4 tahun boleh memandu kereta di lebuh raya sambil ditemani oleh ibunya. Peristiwa ini berlaku di Daerah Sandong, China.

Yang menghairankan, dalam keadaan lebuh raya yang sibuk dengan kenderaan lain, ibunya bertindak mengambil rakaman anaknya yang sedang memandu. Kes ini menjadi perhatian pihak berkuasa negara berkenaan namun, pihaknya berkata kes seumpama itu bukan perkara baru kerana sebelum ini banyak berlaku kejadian yang sama.

Harap-harap perkara seumpama ini tidak terjadi di negara kita.

Thursday, September 22, 2011

PM kaji kenaikan gaji kakitangan awam dan bonus dalam Bajet 2012

Kenaikan gaji kakitangan awam atau juga pemberian bonus lumayan telah terdengar sejak beberapa bulan yang lepas. Adakah ini akan memberi khabar berita baik kepada seluruh kakitangan awam atau hanya sekadar cakap-cakap belakang mereka yang amat berharap untuk suatu langkah yang bakal di ambil oleh pihak kerajaan bagi menangani kenaikan kos sara hidup yang semakin tinggi.


Siapa yang tak mahu atau bercit-cita sedemikian? Malah walaupun belum ada hitam putih, telah ada yang memasang angan-angan apa yang bakal di rancang nanti sekiranya perkhabaran tersebut adalah benar. Namun bagi saya, selagi tidak mendengar sendiri perkataan yang keluar dari mulut PM ketika pembentangan bajet atau mana-mana siaran akhbar atau media oleh PM atau wakilnya, ini hanyalah desas desus yang tak boleh untuk di ambil kira sangat. Jangan terlalu berharap, kerana kekecewaan akan lebih besar jika harapannya terlalu tinggi.

Meskipun begitu, sekiranya perkara tersebut benar dan menjadi suatu pilihan mengenai pemberian bonus atau kenaikan gaji, aku lebih berharap kepada kenaikan gaji kerana ini untuk jangka masa panjang. Walaupun kenaikan tidak begitu banyak namun itu lebih utama bagi saya. Buat apa bonus lumayan untuk sekali dapat, tetapi belum sampai hujung tahun pun dah habis. Tak percaya????? Tunguu lah tengok sekiranya perkara ini benar.

Apapun, sebagai kakitangan bawahan yang berpendapatan kecil dan hidup pula di ibukota, sememangnya saya juga menyimpan harapan agar pertimbangan kenaikan gaji ini diberi perhatian oleh PM kepada kakitangan awam bagi menangani krisis kenaikan harga barang & kos sara hidup yang semakin meningkat selepas berlaku beberapa pemotongan subsidi.

KUALA LUMPUR, 22 Sept — Datuk Seri Najib Razak sedang mempertimbangkan bonus lumayan atau kenaikan gaji bagi 1.3 juta kakitangan kerajaan — bakal diumumkan menerusi Bajet 2012 untuk menangani kenaikan kos sara hidup dan juga menjamin sokongan tenaga kerja sektor awam pada pilihan raya umum ke-13.

The Malaysian Insider difahamkan perdana menteri telah meminta Kementerian Kewangan agar mengkaji kos kedua-dua opsyen itu.

- Malaysian Insider

Tanah di Sek.10 Lorong Gajah Mati, Kota Bharu dirampas Kerajaan Kelantan

Jika sebelum ini orang asli mendakwa kerajaan negeri PAS Kelantan merampas tanah mereka untuk projek Ladang Rakyat yang memberikan kemewahan kepada kroni. Kemudian diikuti isu peniaga Bazar Tok Guru dikelentong daripada perjanjian asal di mana keluasan kedai serta sewanya tidak mengikut perjanjian asal dan janji PAS dalam PRU 12.

Terbaru ianya merebak kepada isu penduduk sekitar Lorong Gajah Mati Kota Bharu Kelantan pula mendakwa tanah mereka diambil oleh kerajaan negeri PAS tidak mengikut prosedur yang ditetapkan. Ekoran tindakan zalim tersebut penduduk telah mengadakan tunjuk perasaan semalam (18 Sept. 2011)

Pihak MPKB-DRI bermain tarik-tali dengan mendakwa pengambilan tanah di kawasan tersebut mengikut prosedur yang ditetapkan. Namun dalam kelam-kelibut rakyat penduduk Lorong Gajah Mati ini merintih percayakah anda tiada seorang pun Adun/MP PAS yang turun jenguk dan dengar aduan mereka ini.

Jelas sekali konsep negara berkebajikan yang ingin dilaksanakan oleh PAS hanya mendatangkan faedah kepada kroni-kroni pemimpin mereka dan bukannya mensasarkan manfaat untuk rakyat. Adakah ini yang dikatakan konsep adil dan berkebajikan pada hemat PAS???. Rakyat Kelantan terus dibelengu masalah kesempitan hidup sehingga memberi impak kepada permasalahan lain seperti gejala sosial dan sebagainya sedangkan pemimpin mereka tetap berrgaya dengan kereta mewah.

JALAN GAJAH MATI – Selepas 415 rakyat Kelantan membantah terhadap sikap menipu Pas kerana tidak memenuhi janji pilihan raya umum 2008, kini timbul pula isu rakyat dihalau di tanah mereka sendiri. Dahulu 415 para peniaga dari persatuan Arked Uda dan Pasar Lama MPKB ditindas kerana mereka akan dipindahkan ke Bazar Tok Guru yang sempit serta harga yang mahal daripada yang dijanjikan Pas iaitu dari RM40,000 selot kedai kepada harga RM90,000.

Akibatnya wakil persatuan peniaga itu membidas Menteri Besar Kelantan dan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) serta Ahli Parlimen kawasan Kota Bharu kerana tidak berunding dengan peniaga dahulu dan cuba menipu mereka.

Akhir sekali kerajaan Pas tunduk malu dengan kuasa rakyat Kelantan yang beberapa kali mengadakan demonstrasi bantahan dengan menawarkan lot kedai pada harga RM63,000.

Malangnya dengan isu terbaru kali ini, timbul lagi satu kekejaman Pas apabila kira-kira 300 penduduk di Seksyen 10, Lorong Gajah Mati, di sini, memprotes di jalanan bagi membantah pengambilan balik tanah mereka oleh kerajaan Kelantan yang didakwa tidak mengikut prosedur. 

Korea ranking no.1 menyediakan internet berkelajuan tinggi

Korea Selatan merupakan negara paling top dalam penyediaan internet berkelajuan tinggi kerana menduduki tangga teratas dalam penyediaan muat turun paling laju di dunia. Kemudian diikuti Negara Romania, Bulgaria, Lithuania dan Latvia. Ini berdasarkan kajian yang dijalankan oleh badan pengendali network antarabangsa iaitu Panda Network.

Manakala Amerika pula yang merupakan pelopor kepada kemajuan teknologi komunikasi dan network serta negara pembekal perisian utama dunia menduduki tangga yang ke-26. Berikut adalah senarai ranking muat turun internet paling laju di dunia :-

1. Korea - 2,202 (KBps)
2. Romania - 1,909 (KBps)
3. Bulgaria - 1,611(KBps)
4. Lithuania - 1,462(KBps)
5. Latvia -1,377(KBps)
6. Jepun - 1,364(KBps)
7. Sweeden - 1,234(KBps)
8. Ukhraine - 1,190(KBps)
9. Denmark - 1,020(KBps)
10.Hong Kong - 992(KBps)

The average worldwide download speed is 580KBps, placing the U.S. only slightly ahead of the pack with an average speed of 616KBps. While South Korea leading the list with a blazingly fast average speed of 2,202KBps may not come as much of a surprise, the small eastern European nations of Romania (1,909KBps) and Bulgaria (1,611KBps) unexpectedly claimed the second and third highest speeds. In fact, eastern European nations dominated the top of the list with Lithuania in fourth at 1,462KBps, Latvia in fifth at 1,377KBps and Ukraine in eighth at 1,190KBps. The completion rate for measured downloads closely correlates with average speed, South Korea again taking top prize with a 94% completion rate and most of the other speedy countries not far behind.
The other end of the list is fairly unsurprising; developing nations in Africa and Asia trail far behind the speeds of those with more mature economies. The Congo has the absolute slowest average speed at 13KBps, followed closely by the Central African Republic at 14KBps and Comoros at 23KBps. Other notable countries studied include Germany at 647KBps, Australia at 348KBps, and China at 245KBps. 
The study goes on to break down the data to the city level, the fastest six of which are, unsurprisingly, located in South Korea. Andover, MA (2,801KBps) and Bucharest, Romania (2,665KBps) are the only cities outside of gaming heavyweight South Korea to break into the top 10. The slowest measured city was Algiers, Algeria at 56KBps followed by Itapema, Brazil at 61KBps and Santa Cruz, Bolivia at 62

- PANDO NETWORKS

Sekali sekala layan pendedahan Umi Hafilda mengenai misteri Anwar & bomoh

Apa kata sekali sekala kita layan video Umi Hafilda Ali membongkar kisah misteri Anwar Ibrahim yang suka menggunakan bomoh untuk tujuan tertentu. Pendek kata Anwar dan keluarga memang suka menggunakan khidmat bomoh untuk tujuan politik dan seks bukan saja dari Malaysia bahkan ada yang 'dimport' khas dari luar negara.

Tidak mustahil dalam perbicaraan kes liwat Saiful yang sedang berlangsung sekarang ini, Anwar dan konconya turut mendapatkan khidmat bomoh untuk memenangi kes. Percaya kepada bomoh adalah syirik dan satu perbuatan yang dianggap khurafat. Maka, bertaubatlah Anwar sebelum terlambat ketika masih diberi peluang.

Wednesday, September 21, 2011

Hantu Boceng : Walaupun lakonan tetap salah dari segi hukum

Soal akidah bukanlah sesuatu perkara yang boleh dipandang ringan walaupun lakonan. Hakikatnya apabila melibatkan soal hukum ianya perlu diberi perhatian kerana jika tersilap, akidah kita akan lari. Justeru, dalam hal ini sewajarnya pengarah filem Ahmad Ihdam jangan mudah melenting kerana teguran ini bukan bahan gurauan tetapi bertujuan memperbetulkan kesilapan.

Berikutan itu, Zizan Raja Lawak bertindak memohon maaf di atas ketelanjurannya mengucapkan dialog yang menghina Nabi Muhammad S.A.W dalam filem Hantu Bonceng yang dibintanginya.

Twitter Ahmad Idham
Pengarah Filem berkenaan, Ahmad Idham pula sebaliknya masih mempertahankan bahawa dialog tersebut bukanlah satu kesalahan kerana filem itu katanya turut ditonton empat ulama sebelum ia disiarkan kepada umum. Beliau bagaimanapun belum lagi menamakan siapa keempat-empat ulama itu.

Ahmad melalui Twitter juga marah dengan segelintir peminat yang katanya tidak beradab dalam memberikan teguran mengenai isu tersebut. Sementara itu, pernyataan maaf Zizan kepada semua masyarakat Islam di negara ini juga dibuat melalui laman Twitter miliknya semalam.

“ Sy(saya) paham, apa yang salah, salah jugak(juga), tapi pasal hina islam mmg(memang) jauh dari otak pkiran(fikiran) sy(saya) la..xde(tiada) lgsung(langsung) terniat. Ini adalah Agama dan Rasul sy(saya). Maaf sekiranya saya silap,” katanya.

Zizan menambah, tidak pernah terdetik pun difikirannya untuk menghina Rasulullah S.A.W.

Filem Hantu Bonceng yang sebelum ini mendapat pujian atas kejayaan mengumpul kutipan tiket mencecah RM8 juta dalam masa dua minggu ia ditayangkan di pawagam seluruh negara.

Namun, ia mula dikritik banyak pihak apabila dikesan mempunyai bahagian lakonan yang menghina junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Ia dapat dilihat pada bahagian di mana pelakon utamanya, Zizan Razak sedang menerima rawatan di hospital dan mula menjerit bila ditegur rakannya.

Benarkah dakwaan PAS pengganti ISA bersifat lebih kejam

Spekulasi membuta tuli yang dibuat oleh Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (JUHAM) Dewan Pemuda PAS berkenaan dua akta baru yang akan digubal menggantikan ISA boleh disifatkan keterlaluan. Mereka kononnya memang arif dalam perundangan antarabangsa sehingga membuat perbandingan dengan undang-undang pencegahan yang diamalkan oleh beberapa negara barat.

Walaupun dengan nada sinis menyambut baik tindakan kerajaan memansuhkan ISA, perasaan curiga kepada kerajaan masih mendalam sehingga membuat andaian melulu. Kenyataan Hishamuddin yang menyebut bahawa dua undang-undang baru yang bakal menggantikan ISA akan berpandukan kepada Patriot Act di Amerika Syarikat dan Anti-Terrorism Act di United Kingdom belum tentu digunapakai 100%.

Ini berdasarkan kepada persekitaran di antara negara kita berbanding Amerika dan England yang memang jauh berbeza termasuk iklim politik, sosial dan ekonomi. Ini belum lagi dikira berdasarkan komposisi kaum yang majmuk serta sistem pemerintahan.

Pendekatan PAS yang cuba membuat andaian dan perbandingan negara kita dengan negara barat boleh ditafsirkan sebagai helah untuk membina semula kenyakinan rakyat kepada parti itu yang kian menggelabah disebabkan populariti Najib sudah menampakkan keberhasilan.

USA Patriot Act atau lebih dikenali sebagai Patriot Act adalah singkatan kepada Uniting (and) Strengthening America (by) Providing Appropriate Tools Required (to) Intercept (and) Obstruct Terrorism Act of 2001 dan telah diperkenalkan oleh Presiden George W. Bush pada 6 Oktober 2001. Akta ini diperkenalkan selepas Amerika mengalami serangan September 11, 2001.

Akta ini telah memberikan lebih kuasa kepada agensi penguatkuasa undang-undang untuk menyiasat rekod panggilan telefon, emel, perubatan, kewangan dan mengurangkan halangan undang-undang kepada agensi berkenaan untuk menjalankan aktiviti risikan khususnya ke atas warga dan entiti asing.

Akta ini juga meluaskan kuasa agensi itu berkaitan budi bicara menahan atau menghantar pulang mana-mana warga asing yang menjadi suspek dalam aktiviti keganasan.Perlaksanaan akta ini telah mendapat tentangan daripada badan hak asasi manusia kerana sifat akta ini yang zalim khususnya penahanan tanpa had masa ke atas suspek, kuasa menggeledah sesebuah premis tanpa kehadiran atau pengetahuan pemilik dan kuasa untuk memintas komunikasi telefon, emel atau rekod kewangan tanpa waran mahkamah.

Harus dinyatakan di sini bahawa Mahkamah Persekutuan telah beberapa kali membuat keputusan bahawa tindakan yang dibuat oleh agensi berkenaan adalah salah dan bercanggah dengan perlembagaan.

Di United Kingdom, langkah yang sama telah diambil oleh Kerajaan kira-kira dua bulan selepas serangan September 11, 2001, Kerajaan telah memperkenalkan Anti-Terrorism, Crime and Security Act 2001. Ciri penting akta ini adalah kuasa untuk menahan warga asing yang menjadi suspek dalang pengganas untuk ditahan tanpa bicara tanpa had masa.

Gelagat pelajar pro mahasiswa yang berotak lembu

Inilah sebahagian sikap pelajar-pelajar kita (bukan majoriti) yang tidak mengenal erti syukur dapat menimba ilmu di menara gading hasil usaha kerajaan melalui dasar-dasar yang lebih terbuka.

Tuntutan utama sebagai seorang pelajar adalah menimba ilmu seberapa banyak yang boleh sehingga berjaya mencapai kecemerlangan sekaligus dapat menyumbang kepada pembangunan negara. Berlainan pula dengan pelajar pro mahasiswa yang mengadakan demo dengan memperlekehkan pendirian kerajaan memansuhkan ISA.


Dakwaan mereka bahawa keputusan kerajaan memansuhkan ISA adalah hasil perjuangan badan-badan NGO'S dan pemimpin Pakatan Rakyat langsung tidak masuk akal. Bahkan tuduhan mengatakan keputusan memansuhkan ISA bagi tujuan membina semula populariti Dato Seri Najib bersifat kebudak-budakan.

PUTRAJAYA, 20 Sept: Pro Mahasiswa Nasional (Pro M Nasional) menuntut kerajaan BN memberi jaminan penubuhan undang-undang baru menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) mengutamakan hak asasi rakyat.

Menyifatkan pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk memansuhkan ISA sebagai tindakan populis bagi menyelamatkan kedudukan parti pemerintah, Pro M Nasional menempelak sikap ego Najib yang enggan mengaku pemansuhan itu hasil perjuangan rakyat.

Pro M Nasional berpandangan tindakan Najib itu lebih kepada menjawab desakan Pakatan Rakyat dan badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang berjuang menentang ISA.

Pengerusinya, Mohd Taufiq Abdul berkata, Najib seharusnya menggunakan sambutan Hari Malaysia untuk mengutamakan kepentingan rakyat, bukan untuk kepentingan parti.

"Pemansuhan ISA dilihat sebagai perisai BN dalam menepis serangan pembangkang.

Tuesday, September 20, 2011

Satu lagi gejala syaitan dikenali 'emo' mula menular dan perlu dibanteras

Sanggup kelar tangan, menjilat darah sendiri serta melakukan seks bebas merupakan antara perlakuan dan amalan sumbang pengikut-pengikut kumpulan yang dipanggil Emo yang mula dikesan menular di negara ini.

Difahamkan, kumpulan itu di negara ini biasanya dianggotai oleh remaja perempuan bermasalah terutama mereka yang sering tertekan kerana kesedihan, kekecewaan serta dihimpit kenangan buruk semasa kecil.

Kegiatan kumpulan itu ialah mengadakan pertemuan beramai-ramai di satu tempat dan mendengar muzik beberapa kumpulan yang membawa imej kumpulan Emo dari Barat antaranya, My Chemical Romance, Jimmy Eat World dan The Promise Ring dari Amerika Syarikat.


Sambil itu, mereka mula menghayati mesej membunuh diri berdasarkan lirik-lirik lagu berkenaan dan ada antara mereka mula mencederakan diri masing-masing dengan senjata tajam ketika mendengar lagu itu.

Antara lagu yang mempunyai unsur kepada perbuatan membunuh diri ialah yang bertajuk Welcome to the Black Parade nyayian kumpulan My Chemical Romance dari Amerika Syarikat dengan liriknya ‘And though you’re dead and gone, believe me your memory will carry on’ (Walaupun anda telah mati, percayalah saya, kenangan anda akan terus kekal).

Bagi lebih menjiwai suasana, ada antara mereka mengambil pelbagai jenis dadah terutama heroin, syabu dan ekstasi.

Ritual paling popular di kalangan mereka ialah mengelar tangan sendiri dan mati dalam keadaan perlahan-lahan dan ia berbeza dengan kumpulan songsang lain seperti gothic, black metal, Nazi, punk dan sebagainya.

Penampilan kumpulan Emo mudah dikenali kerana mereka biasanya memakai celak di mata, gaya rambut panjang dan berwarna menutupi sebahagian daripada wajah mereka selain berseluar ketat.

Pengarah Urusan Pusat Bimbingan Remaja Puteri Raudhatus Sakinah, Rosmawati Zainal (gambar) yang mendedahkan trend terbaharu remaja perempuan itu berkata, pengikut fanatik kumpulan Emo mendakwa mendapat kepuasan apabila mereka melakukan semua ritual tersebut.

“Mereka rasa puas terutama ketika mereka mengelar tangan dan menjilat darah sendiri termasuk melakukan semua perbuatan tidak berakhlak membuatkan diri mereka rasa begitu hebat,” katanya ketika dihubungi semalam.

Agenda Mat Syabu membawa pulang Chin Peng ke Malaysia

Setuju atau tidak jika saya katakan bahawa Mat Syabu sebagai talibarut komunis? Atau mungkin waris kepada pengganas komunis yang berketurun Melayu Cina. Jika tidak masakan Mat Syabu sanggup menjulang Mat Indera sebagai pejuang negara tulen manakala anggota yang mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong sebagai talibarut penjajah.


Cerita terbaru mengenai Mat Syabu sekarang ini dalam usaha mengadakan perbincangan sulit dengan pemimpin kanan DAP seperti Guang Eng untuk mendesak kerajaan memberi pengampunan kepada Jeneral Komunis Chin Peng yang kini masih dalam buangan di negara jiran.

Ini semua tidak mustahil kerana siapa yang tidak tahu hubungan Mat Syabu dengan Guang Eng yang begitu akrab ibarat abang dan adik. Nak atau tidak, Mat Syabu mesti patuh dan dengar apa yang disuruh oleh Guang Eng.

Jadi tidak salah kiranya saya menggambarkan bahawa Mat Syabu sekarang ini sudah sampai ke peringkat menjadi tukang cuci tahik Guang Eng. Lebih sedap lagi jika saya mentafsirkan bahawa PAS kini sebenarnya sudah menjadi tukang cuci tahik kepada DAP dan sanggup melakukan apa saja asalkan mereka diberi kuasa.

Maknanya, PAS juga secara tidak langsung menjadi rakan baik parti yang mendewakan idealogi komunis seperti DAP. Bahkan, jika Pakatan Rakyat berjaya memerintah, PAS turut merestui negara ini ditadbir berdasarkan idealogi komunis yakni mengamalkan pemerintahan secara 'Liberal Demokratik'.

P/S : PAS dijangka akan menukar slogan mereka " Hidup Islam, Hidup Kebajikan dan Hidup DAP"

PAS ada muslihat tidak jalankan Hudud di Kelantan

Pas dicabar agar menyertakan pelaksanaan hudud di dalam manifesto pakatan pembangkang sebelum mendesak ingin melaksanakan undang-undang itu kerana sekutunya pernah menentang pelaksanaan hukumm itu.


Setiausaha Politik Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri,Datuk Dr.Azmi Setapa berkata saranan itu dibuat kerana rakyat mula mempersoalkan sama ada Pas berani dalam menghadapi tekanan DAP yang sebelum ini menentang penubuhan negara Islam Pas.

Beliau berkata jika Pas enggan berbuat demikian, maka parti itu dilihat hanya memainkan isu pelaksanaan hukum hudud itu demi mencari sokongan rakyat.

"Sekiranya Pas berani dan tidak tunduk kepada DAP kenapa Pas tidak masukkan perlaksanaan hukum hudud ini ke dalam manfesto pilihan raya?

"Kenyataan itu hanya muslihat pilihan raya demi memyelamatkan keruntuhan Pas terutama di Kelantan," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai hasrat Pas untuk terus melaksanakan hudud di negeri ini biarpun ditentang oleh rakan-rakannya dalam pembangkang.

Malah sebelum ini Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat turut dilaporkan berkata, beliau memohon kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membenarkan negeri ini melaksanakan hudud dan qisas.

Husam Musa saman blogger Kickdefella RM5 juta

Disebabkan tidak tahan menerima cemuhan, Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa memfailkan saman terhadap blogger Kickdefella sebanyak RM5 juta berhubung dakwaan fitnah ke atasnya menersi tiga artikel tahun ini. Writ saman dan pernyataan tuntutannya ke atas Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz difailkan di Mahkamah Tinggi Malaya, Kota Baru petang ini.


Defendan diminta menyiarkan permohonan maaf dalam laman blog defendan serta memadam ketiga-tiga artikel yang ditulis oleh defendan di dalam blog defendan iaitu yang bertajuk ‘Husam telah menipu rakyat dan sahabat’ pada 27 Januari 2011, artikel ‘Sebelum kita lupa Normalam Sudirman’ yang diterbitkan pada 3 Februari 2011 dan artikel ‘Husam itu pembohong’ pada 3 Julai 2011.

Husam juga menuntut Syed Azidi mengiklankan permohonan maaf tersebut dalam akhbar nasional harian Bahasa Malaysia selama satu hari, bayaran gantirugi sebanyak RM5 juta kepada plaintif bagi gantirugi terhadap perbuatan fitnah yang telah disiarkan di ruangan blog defendan, gantirugi teladan, gantirugi melampau, gantirugi punitif.

Berdasarkan info yang boleh dipercayai, sekiranya menang dalam saman itu, Husam akan menyalurkan wang tersebut kepada dana pilihanraya parti PAS.


Monday, September 19, 2011

Tuan Ibrahin pula jadi penjilat DAP

Apabila kecoh di pelusuk negara mengenai hasrat DAP untuk menukar wajah bendera Malaysia, akhirnya penjilat terbaru mereka Tuan Ibrahim memberi jaminan bahawa perkara itu tidak akan berlaku. Siapa PAS untuk menghalang DAP daripada meneruskan agenda jahat mereka untuk menjadikan negara Malaysia lebih liberal dan demokrratik.


PAS sepatutnya cermin diri mereka terlebih dahulu sebelum mempertahankan rakan pakatan mereka secara membuta tuli tanpa mengambil kira kepentingan orang-orang Melayu. Sampai begitu sekali PAS mendabik dada kepada DAP demi kuasa politik.

Menurut Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, tiada keperluan untuk menukar bendera kerana ia adalah lambang kedaulatan negara.


“Isu ini tidak perlu jadi polemik kerana ia tidak akan menjadi dasar Pakatan Rakyat, dan PAS secara tegas tidak akan sesekali menyokong cadangan sedemikian daripada sesiapa pun...


“Disebabkan itu, sebagai rakyat Malaysia, bendera negara perlu dipertahankan, tidak boleh diperlekehkan dan dipersendakan, katanya dalam satu kenyataan media.


Tuan Ibrahim mengulas bidasan Umno terhadap kenyataan seorang pemimpin DAP, M Manoharan (kanan) yang juga ADUN Kota Alam Shah dalam Twitter beliau baru-baru ini menyatakan akan bertindak menukar corak bendera Malaysia sekiranya Pakatan menang.

- Malaysiakini Haprak

Kena tumbuk ketika berdebat live di TV

Seorang hartawan Rusia yang memiliki dua stesen televisyen di Britain, Alexander Lebedev menumbuk seorang ahli perniagaan, Sergei Polonsky dalam satu rakaman perdebatan di stesen televisyen NTV, lapor sebuah akhbar semalam.


Dia dikatakan menumbuk Polonsky di depan sejumlah penonton sehingga menyebabkan ahli perniagaan itu melarikan diri dan terjatuh dari pentas. Lebedev berkata, dia terpaksa bertindak menumbuk ahli perniagaan tersebut kerana bimbang akan ditumbuk terlebih dahulu. Ketika kejadian, kedua-dua ahli perniagaan itu berdebat mengenai krisis ekonomi global.



P/S : Tidak mustahil satu hari nanti benda macam ni akan berlaku di Malaysia.

Pertandingan Miss Bikini Malaysia di Pangkor perlu dihentikan

Kerajaan seharusnya mengambil langkah awal dengan menghentikan penganjuran FULL MOON BEACH PARTY yang turut mempertandingkan MISS BIKINI MALAYSIA di Pangkor Island Beach Resort pada 7 dan 8 Oktober nanti. Tambahan pula, kawasan Pangkor merupakan kawasan yang diwakili oleh Menteri Besar yang sudah tentu akan mencemar imej  beliau selaku ADUN di kawasan berkenaan.

Kata EXCO Pelancongan Negeri Perak, Datuk Hamidah Osman, walaupun pertandingan itu dianjurkan oleh pihak swasta, namun berdasarkan prinsip dan budaya ketimuran yang selama ini dipegang, pihak Kerajaan Negeri akan bertindak mengarahkan penganjur supaya membatalkan acara Miss Bikin.

Menurutnya lagi Kerajaan negeri memang tidak tahu menahu mengenai pertandingan Miss Bikini ini akan diadakan di Perak. Pertandingan seperti ini tidak seharusnya diadakan bukan sahaja di Perak malah di Malaysia kerana sudah tentu akan memberi impak negatif malah memalukan negara. Tambah Hamidah, pertandingan berkenaan adalah sama sekali bertentangan dengan norma-norma kehidupan Timur malah ia bertentangan dengan agama Islam.

Justeru katanya, pihak penganjur seharusnya faham akan kepentingan sensitiviti agama di negara ini sebelum bertindak sewenang-wenangnya mengadakan sebuah pertandingan yang mempersembahkan wanita separuh bogel.

- Perak Today
Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox