PENGKHIANAT NEGARA 1

SAKA A SAMAD SAID

PAUTAN TERKINI

Thursday, March 31, 2011

Cico Pula Berminat Untuk Menyertai PAS?

Salam..

Kalau saudara nak tau dengar cerita ada seorang lagi artis yang sedang berjinak jinak untuk mengikut jejak langkah Ustaz BOB LOKMAN menyertai pasti hamPAS. Siapa lagi kalau bukan CICO iaitu seorang pelakon drama dan filem yang merupakan anak kepada seniwati Uji Rashid.

Sejauh mana kebenarannya tidak dapat dipastikan lagi kerana diberitakan semasa selesai solat maghrib di salah sebuah masjid di masjid al azim , Pandah pada 30 Mac 2011 mereka berdua kelihatan mesra di mana CICO ketika itu mengenakan pakaian yang boleh dianggap sebagao seorang ustaz.


Ketika itu, diperhatikan Ustaz BOB MALEY dengan CICO diperhatikan mesra berbual disamping beberapa jemaah lain yang dipercayai semua penyokong penyokong parti PAS.

Bagi AJ tak  kira siapa dia artis yang penting kenapa pilih PAS??adakah PAS sebuah parti yang boleh membawa kita ke syurga??Atau sekadar untuk melepaskan geram kepada mana mana pihak disebabkan publisiti yang semakin merosot dan kurang mendapat permintaan daripada mana mana penerbit filem mahupun drama..

AJ pernah berkesempatan melihat sendiri penampilan baru BOB setelah menyertai parti PAS dan dikhabarkan ustaz kita ni paling mendapat sambutan berbanding penceramah lain yang sudah lama berkecimpung dalam PAS.

Memang nyata berbeza penampilannya, kerana sekarang ini asyik memakai jubah kebanyakannya warna gelab, bertongkat, berjanggunt, berserban, dan cara pemakaian ustaz BOB ini memang tak ubah pemakaian Nabi junjungan besar kita MUHAMMAD SAW.

Tetapi adakah perubahan ini seiring dengan kehendak hati BOB takut takut nanti mempersendakan pemakaian Nabi MUHAMMAD kerana semata-mata ingin menunjukkan dirinya kepada masyarakat bahawa PAS adalah sebuah parti yang boleh diharap untuk mengubah cara hidup artis.

Hmm tepuk dada tanya diri sendiri mana yang baik dan mana yang buruk.

Wassalam..

@AJ@

Anjing Kurap N Surendran Sedang Menyalak!!

Penyiasatan  ke atas Anwar yang sedang dijalankan oleh pihak polis disifatkan berniat jahat dan bermotifkan politik, kata N SURENDRAN yang merupakan Naib Presiden PKR Pusat.

Beliau merujuk kepada notis yang dikemukakan di bawah Seksyen 111 Kanun Acara Jenayah oleh pihak polis kepada Anwar, semalam.

Notis tersebut mengarahkan Anwar untuk hadir ke Pejabat Polis Daerah Ampang untuk disoalsiasat polis berkaitan ceramah yang beliau sampaikan pada hari Jumaat, 25 Mac lalu di Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Gombak.


Oii N SURENDRAN barwa mangkuk ayun, ko tu sedarla sikit dok menumpang di negara ini dan sama sama mencari rezeki sepertimana maysrakat berbilang kaum yang lain. Aku rasala si SURENDRAN ni mungkin dah pernah kenako tngan ANWAR sampai begitu sekali mempertahankan ANWAR AL JUBUR.

Selain itu, dengar cerita si SURENDRAN ni beriya iya mendesar ditubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat kononnya tentang penyelewengan yang dilakukan oleh kepimpinan BN. Habis tu, semua parti pembangkang di negara kita boleh dianggap baik dan telus, Oh..bukan mudah untuk memutarkan faktar yang memang dah terbukti kejayaan kerajaan dalam mentadbir negara ini.

Sekiranya pembangkang yang memerintah, maka jadilah sepertimana yang berlaku di Kelantan, negeri miskin semiskinnya dari segi arus pembangunan apa lagi untuk menyediakan kemudahan infrastruktur yang baik kepada rakyat.

Antara kenyataan yang dikeluarkan oleh SURENDRAN yang tak sedar diri dalam portal pembangkang sepertimana berikut,


"
“Kami juga mendesak agar sebuah Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bertujuan untuk menyiasat penyalahgunaan dan penyelewengan Barisan Nasional atas pihak polis dan kuasa pendakwaan dalam menyerang, memalukan, menjatuhkan hukuman dan memenjarakan politisi pembangkang, aktiviti masyarakat, dan pihak-pihak yang kritis ke atas pemerintah,” ujarnya yang juga seorang peguam dalam satu kenyataan.

Polis, katanya secara salah telah mengacau ganggu ceramah sebaik saja Anwar memulakan ceramah, melakukan tangkapan tidak sah dan mengasari Ahli Parlimen Gombak yang juga Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.
Penyiasatan terbaru ke atas Anwar itu di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 27(5) Akta Polis 1967.

Katanya, kedua akta zalim dan bercanggah dengan perlembagaan ini, lazimnya digunapakai oleh kerajaan Barisan Nasional untuk menghalang kebebasan bersuara dan berhimpun.

“Kami memerhatikan BN secara terus menerus bertindak di luar batas moral dan undang-undang untuk merendah tarafkan keluhuran undang-undang dan menjadikan negara ini sebagai negara polis,” ujarnya.
Jelas terbukti, katanya BN sedang bersedia untuk menggunakan apa jua kaedah-kaedah yang jelek dan berniat jahat untuk mengukuhkan cengkaman mereka ke atas negara untuk kekal berkuasa.

Menututnya, di dalam sistem demokrasi berparlimen, adalah merupakan satu hak yang sah dalam konteks perlembagaan mengenai peranan Ketua Pembangkang untuk membuat kritikan dan menyediakan peranan 'semak dan imbang' ke atas semua tindakan dan dasar kerajaan.

“Menyalahguna dan memanipulasi kuasa untuk mensasar,mencabul dan menakuti Ketua Pembangkang lebih bersifat satu bentuk serangan ke atas sistem demokrasi kita,” ujarnya lagi.

@AJ@

PAS Setuju Buat Sekolah SAR Guna Duit Haram!

Salam...

Nak muntah aku dengar bila ada ADUN dari parti pembangkang berjanji nak bagi peruntukan yang besar kepada Sekolah Agam Rakyat (SAR) khususnya di Selangor. Manakan tidaknya, ahli dan wartawan PAS yang bodoh ni memang dasar tak pandai bersyukur dengan apa yang dikecapi selama ini.

Kerajaan Pusat bukan menghentikan bantuan dan peruntukan tetapi mengambil kira silibus yang disediakan di SAR berkenaan kerana majoriti SAR yang dimiliki oleh PAS ini pendekatannya amat berbeza. Anda pernah dengar bila murid ingin memasuki kelas perlu menyanyikan lagu yang MENYANJUNG Parti PAS dan TOK GURU MEREKA, manakala pernah berlaku guru SAR mengarahkan murid murid MEMIJAK MIJAK gambar pemimpin negara yang sediada.


Inilah kebodohan pimpinan PAS yang sehingga hari ini masih tak nak mengaku kesilapan dan kejumudan yang diamalkan oleh parti mereka.

Justeru, AJ berharap kepada yang menulis artikel berkenaan sedar diri sikit jangan asyik nak memuji lebih lebih kepada parti DAP kerana takut nanti jadi merempat ibarat kata pepatah ' MENANG SORAK KAMPUGN TERGADAI'

Adun Sekinchan, Ng Swee Lim menggesa Kerajaan Negeri Selangor memberikan peruntukan besar kepada semua Sekolah Agama Rakyat (SAR). Wakil rakyat DAP itu membuat gesaan demikian ketika mengemukakan soalan tambahan kepada Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor, Dr Halimah Ali.


Menurut Swee Lim, memandangkan keadaan SAR ini agak ketinggalan, dengan kewangan yang disalurkan dalam jumlah besar itu membolehkan mereka menambahbaikkan bangunan dan persekitaran sekolah agar lebih selesa.

Hari ini masuk hari kedua persidangan Dun Selangor untuk penggal pertama sidang kedua belas yang dirasmikan Sultan Selangor pada 28 Mac lalu dan sesi sidang pula bermula semalam sehingga 5 April depan.
Dr Halimah di dalam jawapannya, menyatakan ucapan terima kasih di atas perhatian tinggi Adun Sekinchan itu meskipun bukan beragama Islam tetapi tetap prihatin dengan perihal SAR berbanding dengan pembangkang yang bersikap sebaliknya.

Terdahulu, ketika menjawab soalan asal, Dr Halimah berkata, sebanyak 769 Sekolah Agama Rakyat (SAR), Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) mendapat bantuan pendidikan daripada Kerajaan Negeri Selangor.

Semua bantuan itu, jelasnya, berjumlah RM32 juta bagi tahun 2009 dan 2010 dalam usaha mencapai matlamat kerajaan memperkasakan pendidikan di negeri ini sebagai Hub Pendidikan dan Hub Ilmuan.

Rakyat Desak Penubuhan Suruhanjaya Video Seks Anwar ,Tetapi Ulamak PAS Tidur!

Hapraknya pemimpin utama PAS terutama HJ Hadi dan Nik Ajis yang asyik dok mengata bahawa video klip seks Anwar adalah konspirasi jahat UMNO. Meluat AJ dengar komen komen lahanat yang bodoh sombong ni mengaku ulamak tetapi MULUT BUAYA LAPAR..

Elokla Jadi Ulamak Tidur!!!!

Mengaku pandai baca Quran dan Kitab suci tetapi bila perkara mungkar jatuh atas kepala dan  batang hidung sendiri mula  berdalih malah pandai menuduh orang lain.

Tengokla dulu Tok Guru yang bukannya guru kalau nak tuduh pun sebab hangpa belum tengok lagi dah pandai nak mengulas. Memang betul apabila dunia akhir zaman maka ramai lah ulamak ulamak yang fasik kepada Allah dalam dunia dan hari ini terbukti kepada dua tokoh yang disanjung dan DIPUJA oleh puak puak PAS sehingga kini.

Mereka buat semua betul tetapi apabila kerajaan buat semuanya salah dan tidak mengikut cara Islam dan ini menandakan hati kedua dua pemimpin ini sudah BUTA dengan mengikut telunjuk Syaitan papa kedana.

Aj memang betul betul banggang dengan kedua dua pemimpin ini yang masih tak berubah dan tidak boleh menerima ketentuan dari Allah.

AJ menyeru kepada kerajaan supaya menyegerakan penubuhan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat isu ini kerana SEBELUM INI pembangkang memang lantang bersuara mendesak kerajaan menubuhkan suruhanjayra Diraja sekiranya isu itu  melibatkan kepentingan kerajaan dan pimpinan BN. Sepertimana dalam isu KEMATIAN TEOH BENG HOCK, Isu INTERLOK YANG GOBLOK, isu kematian ALTANTUYA, dan banyak lagi.


Mereka berhimpun di serata cerak untuk mendesak penubuhan suruhanya siasatan bebas, tetapi kali ini mereka hanya berdiam diri, kenapa???? tepuk dada tanya diri sendirila sebab mereka tahu memang sah ANWAR yang MERATAH PELACUR CINA DALAM VIDEO KLIP BERKENAAN.



Saya menyeru bersama sama rakan yang lain agar kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat terperinci dan memohon supaya kesemua pimpinan tertinggi parti politik termasuk parti PAS yang bodoh, DAP yang kurang ajar duduk dalam panel suruhanjaya.

Nanti kita dapat melihat air muka kesemua pemimpin Pakatan Rejim (PR) merah padam sebab bodoh selama ini terlalu membela dan memberi kepercayaan kepada Anwar JUBUR..

@AJ@

.

Wednesday, March 30, 2011

Perhimpunan Di Hadapan Parlimen Bantah Pembinaan 'Rare Earth'

Salam..

Pembangkang hari ini dilihat cuba mengambil kesempatan untuk menghasut rakyat supaya hadir berkumpul
di hadapan bangunan parlimen untuk mendesak kerajaan mengentikan projek pembinaan pemprosesan nadir bumi (Rare Earth ) di Gebeng, Kuantan Pahang.

Perhimpunan itu yang dihadiri oleh beberapa pertubuhan NGO membantah pembinaan projek berkenaan
 yang didakwa akan mengeluarkan sisa radioaktif dan boleh mengancam keselamatan rakyat khususunya penduduk yang berdekatan.

Mereka berhimpun di jalan persimpangan parlimen untuk menyerahkan memorendum kepada Perdana Menteri namun diberitakan hanya 10 orang wakil yang dibenarkan oleh pihak Polis untuk masuk menyerahkan memorendum berkenaan.

Pihak Polis terpaksa menggunakan beberapa kenderaan dan unit LSF untuk mengawal keadaan kerana perhimpunan yang diadakan berdekatan dengan hadapan parlimen.


Selepas beberapa minit berhimpu, kumpulan NGO berkenaan telah beralih tempat setelah perbicangan diadakan dengan AP Kuantan. Mereka turut membawa beberapa sepanduk yang tertera dengan tulisan antaranya 'Save Malaysia'.

Sebelum bersurai, mereka melaungkan "Stop Lynas, Selamatkan Kuantan, Stop Radioactive dan Selamatkan Malaysia".


Hadir sama, adalah lima anggota Suruhanjaya Hak Asasi Malaysia (Suhakam) yang diketuai oleh pesuruhjayanyanya, Mohamad Shaani dan perwakilan daripada Majlis Peguam turut hadir bagi memantau keadaan.

@AJ@

Salahuddin Ayub Menuduh UMNO Tidak Mustahil Mengupah Pembunuh!

Salam..

Sejak bertahun tahun lamanya dalam pemerintahan BN di negara ini belum pernah ada wakil rakyat pembangkang telah dibunuh sepertimana yang berlaku di negara-negara Timur Tengah seperti di Iraq, Pakistan, di Yaman, di Benua Africa malah lain lain negara mengalami konflik politik yang keterlaluan.

Perkembangan terbaru ada desas desus di dalam siri ceramah PAS, salah seorang yang boleh dianggap 'jaguh'dalam PAS itu Salahuddin Ayub sekali lagi mengeluarkan kata-kata yang boleh dianggap agak keterlaluan dimana dengan nada sombong dan angkuh mengatakan tidak mustahil satu hari nanti 'UMNO akan mengupah pembunuh ' bagi mengekaklan kedudukan kuasa politik.


Ayat ini sekiranya dikeluarkan oleh Wakil Rakyat BN, semestinya puak puak pembangkang dengan pantasnya membuat laporan polis ada sebab menghasut dan berbau ugutan. Jika inilah pemikiran yang ada dalam diri pemimpin PAS, sudah pasti negara kita ini dipenuhi dengan pembunuh pembunuh upahan 'assasin' yang menyebabkan kehancuran sesebuah negara.

Namun, hakikatnya sudah berpuluh puluh tahun negara kita mencapai kemerdekaan hasil daripada perjuangan pahlawan terdahulu telah banyak melahirkan 'JAGOAN' dalam parti pembangkang terutama PAS termasuklah si Salahuddin al penghasut rakyat.

Soal ingin melabbelkan UMNO tidak mustahil akan mengupah pembunuh ini timbul ekoran daripada klip video seks yang membabitkan Anwar Al Juburi yang aman dianggap oleh pembangkang sebagai satu konspirasi jahat yang didalangi oleh UMNO.


Heii! orang orang PAS, dan semua pembangkang tegar, memang kamu semua ni dasar suka memaki hamun, dan fitnah sesuka hati kerana dendam yang terlalu kesumat dalam diri disebabkan asyik menerima kekalahan dalam pilihanraya dan kempunan untuk mendapatkan kuasa.

Kita semua patut rasa bersyukur hidup dalam negara yang aman dan harmoni  disamping mempunyai masyarakat yang berbilang kaum dan saling menghormati antara satu sama lain. Namun disebabkan lahirnya beberapa ekor penghasut dalam pembangkang termasuklah Salahuddin AL Bodohi menyebabkan suasanan harmoni yang dikecapi selama ini semakin tergugat.

Masih bermain difikiran AJ sewaktu kes liwat yang membabitkan Anwar pada tahun 1998 dahulu di mana ada beberapa saksi kes berkenaan telah mati dibunuh. Disini kita boleh menilai sendiri parti mana yang sanggup mengupah pembunuh demi mengekalkan kuasa politik???

Pembangkang sememangnya mahu melihat negara ini dalam keadaan huru hara seperti yang berlaku di negara negara konflik seperti yang AJ nyatakan di atas bagi memenuhi cita-cita hawa nafsu mereka di samping mendokong pemerintahan Rejim Anwar Al Juburi. Akan bersambung.....)

@AJ@

PAS Hanya dapat 5 Kerusi Untuk Bertanding di Sarawak !!

Pakatan Rakyat atau Pakatan Rogol (PR) dikatakan telah  membuat keputusan mengenai pembahagian kerusi bagi bertanding dalam PRN Negeri Sarawak tak lama lagi. Dalam perbincangan tersebut, PAS telah diberi 5 kerusi manakala Parti DAP sanggap diberi 15 kerusi manakala Parti Klentong Rakyat belum dipastikan dan menunggu hasil perbincangan dengan SNAP  untuk pembahagian kerusi yang sesuai.

Dimanakah maruah PAS apabila selama ini membuat kenyataan bahawa DAP akan bersetuju dengan cara pemerintahan yang dibawa oleh parti PAS? Rasionalnya 3 kali ganda kerusi yang diperolehi oleh DAP hasil keputusan sepakat Pakatan Rakyat yang bermesyuarat pada 28 MAC 2011 di Pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen. Memang betula PAS ni dh  jadi kuda dalam Pakatan terutama menjadi kuda kepada DAP.


Perbincangan itu dihadiri oleh Anwar, Kit Siang, Wan Azizah, Tuan Ibrahim dan juga Azmin manakala Nasharuddin Mat Isa dikahabarkan sudah berada di Sarawak untuk mengetuai pilihanraya Negeri selaku Pengarah Pilihanraya PR.

Dalam PAS dok bersungguh untuk bertanding di Sarawak, akhirnya mereka tertewas di semua kerusi yang dipertandingkan, dan DAP pula boleh dianggap agak selamat kerana rata-rata mereka bertanding di kawasan yang majoritinya pengundi Cina.

Akhirnya habuk pun tak dapat PAS dalam PRN Sarawak nanti ekoran daripada kebodohan pemimpin-pemimpin mereka.

@AJ@

PAS dan PR Melenting Polis Hentikan Ceramah!

Salam..

Bila terbaca dalam satu portal pembangkang, mereka cukup marah apabila pihak Polis mengambil tindakan menghentikan beberapa siri ceramah yang tidak ada permit di sekitar Taman Melawati dan Pokok Sena beberapa hari yang lalu. Dengar cerita isu isu yang dibawa memang panas termasuklah mendakwa kononnya Anwar Ibrahim telah difitnah dengan cara yang amat dasyat berhubung klip video seks.

Bagi AJ senang jer nak jawb persoalan ini kerana pembangkang ni samada PAS, DAP mahupun Parti Kelentong Rakyat (PKR) bila nak buat ceramah tu tak pandai nak memilih tempat, kerana ada sesetengah tempat tu menganggu persekitaran awam, Bila pihak polis memberi nasihat mereka tidak endahkan dan dengan angkuh menyalahkan pihak polis mengamalkan double standard.

Memang siput betula, si penulis tu tau tahu nak menilai secara profesional dan menulis mengikut hawa nasfu semata-mata.


Selain itu pula, sudah menjadi lumrah dalam parti PAS, DAP dan PKR kalau dalam siri ceramah mereka tidak menghasut rakyat untuk mencetuskan provokasi kepada kerajaan seterusnya menjadikan negara ini huru hara. Itu je matlamat puak juak jakum Pakatan Pembangkang di Malaysia.

Satu lagi, bila penceramah mereka menggunakan nada biasa dalam ceramah dianggap tidak bagus manakala sekiranya penceramah itu, lantang mengutuk, mengkritik, mencaci pemimpin kerajaan, mereka itulah dianggap penceramah paling berwibawa. Memang bodoh, sebab ini bukan pendekatan Islam untuk menyuarakan pandangan kepada kerajaan.

Sekiranya penganjur itu mengikut syarat syarat yang diperuntukan, AJ rasa pihak polis tidak bodoh untuk menghentikan ceramah kerana mereka bersikap profesional dalam menjalankan tugas yang telah diamanahkan.

@AJ@

PAS Hantar Memorendum Bodoh Kepada Menteri

Terbaru pembangkang telah berjumpa dengan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Nazri Tan Sri Aziz untu menyerahkan memorendum membantah kes seorang remaja yang
telah ditembak oleh UPP di Tumpat baru baru ini.

Siap bawa peguam lagi nak tunjuk lagak kononyya menjaga kebajikan rakyat yang
diiringi oleh AP Tumpat (PAS) bagi mendesak siasatan telus dijalankan oleh'pihak Polis berhubung kejadian tersebut.




Dalam masa yang sama, UPP turut merampas 30 guni beras yang dibawa bersama
remaja berkenaan.

Nak ceritanya disini, kalau ada kes, tak kira remaja ke tua, porno ke,
terus mendesak itu dan ini untuk mendapatkan keadilan. Namun, dalam masa
yang sama, kalau sesuatu yang berlaku melibatkan anggota Polis kena serang,
kena terajang, kena makin hamum, kena kutuk, dilabel anjing kerajaan dalam
menjalankan tugas, siapa yang nak bela???

Wahai pembangkang yang sombong dan angkuh!!, KENAPA KAMU TIDAK MENDESAK
KERAJAAN MENUBUHKAN SURUHANJAYA DIRAJA BAGI MENGETAHUI CERITA SEBENAR BERHUBUNG VIDEO KLIP SEKS ANWAR IBRAHIM AL JUBURI KAKI PELACUR??????


Nak harapkan PAS bela?? hmm jangan harapla, so kepada pegawai dan anggotta Polis
teruskan berkhidmat kepada negara kerana masih ramai lagi yang sentiasa menghargai tugas kalian.

info :
Kalau sebelah Rantau Panjang dan Tumpat tu, memang ramai kaki penyeludup
terutama barangan larangan, yang hairanya kebanyakan daripada mereka yang
menjadi penyeludup ni terdiri dari kalangan anak anak penyokong PAS tegar
Kelantan.

Memamng memalukan dan mual dengar cerita macam ni ..

@AJ@

Pembangkang 'Berak' Tepi Jalan Mana Nak mengaku!!

Bila dah kena macam maca alasan, tak fokus mukala, apala..
Memang dasar pembangkang jenis tak pandai mengaku silap,
SAPA NAK MENGAKU BERAK TEPI JALAN, BAHLOL!..Jom tengok
video pembangkang berak tepi jalan.>>

Hj Hadi Kata 'BN Nyanyuk' Untuk Kekal Berkuasa?

Jom kita layan video haprak Presiden PAS..

Video Banggang AMK Nak Berlagak!!1

Tuesday, March 29, 2011

Hilangnya kuasa politik hilanglah identiti bangsa

Orang malaysia kena baca tawarikh dunia dan jangan terkongkong dengan membaca sejarah melayu, cina, india dan inggeris 50 tahun kebelakangan ini sahaja. Setiap oarang mesti mahir tawarikh dunia supaya kita sedar  tentang asal usul dan nilai nilai yang perlu dianuti di negara yang kita duduki.. Tawarikh juga menyedarkan kita betapa pentingnya survival sesuatu etenik, kaum, masyarakat dan seterunya sesuatu bangsa di atas muka bumi ini. 


Jangan fikirkan nasib yang menentukan masa depan sesuatu bangsa tetapi  keikhlasan, keimanan, ketelusan,keilmuan, kekuatan fizikal/mental dan  bahasa bangsa tersebut   adalah tunjak kepada memartabatkan sesebuah bangsa. Perkara ini  boleh dilihat dalam sejarah kehilangan bahasa dan sesuatu bangsa dari alam fana ekoran perpecahan dan percakaran sesama bangsa itu sendiri. Dan kesempatan ini diambil oleh musuh mereka yang inginkan bangsa tersebut  hancur dan hilang dari peta dunia.  Kebanyakan pribumi dan orang asal yang wujud 1000 tahun dahulu di kawasan pedalaman seperti di Austarlia dan Amerika kini telah kehilangan wadah bangsa mereka dan merempat di negara sendiri. Ini kerana mereka tidak bersatu dalam suasana politik  zaman ketika itu dan sering berperang sesama sendiri. Orang luar kini menjadikan mereka sebagai bahan sejarah. Di Australia pribumi ini  dipinggirkan dan kebanyakkan mereka akan hapus dari tPulau Besar Australia kerana pribumi ini menjadi buta huruf dan kaki botol.........bab (1)

Tak Sanggup Kak Wan nak Tengok Klip Video Anwar..



Bila terbaca segala komen dalam blog mahupun website tentang klip video seks yang didakwa Anwar, terdapat pro dan kontranya. Kiranya pembaca itu penyokong pembangkang sudah tentulah mempertahankan Anwar walau macamana sekalipun, namun sekiranya pembaca itu pro kerajaan semestinya memberi kritikan yang amat pedas hingga tidak sanggup AJ untuk mendegarnya.

Yang paling dasyatnya dalam blog papagomo diceritakan satu persatu secara detail adengan seks Anwar dengan pelacur cina dari A sampai Z sepertimana dalam sebuah buku cerita seks sehingga menimbulkan pelbagai komen yang agak keras dari semua pembaca.
 

Apa yang menghairankan saya, pada awalnya Dr Wan isteri Anwar dengar cerita nak tengok sendiri video klip berkenaan  bagi menentukan kesahihannya yang mengaitkan pelakon utama adalah suaminya Anwar. Namun, last minit membuat keputusan tidak mahu melihat video itu kerana percaya pelakon utama filem itu bukanlah suaminya.
 


Sekiranya terbukti Anwar di dalam rakamn video berkenaan, di manakah maruah dr Wan sebagai isteri Anwar yang selama ini dianggap 'Anugerah Tuhan'. Itulah sebabnya bila nak mengeluarkan kata-kata perlu 'fikir semasak-masaknya kerana takut akibatnya memalukan diri sendiri. [Image] Jika beranggapan Anwar tidak bersalah dan telah difitnah, buatlah sembahyang hajat minta petunjuk daripada Allah tentang perkara sebenar kerana itulah asas kita dijadikan hambaNya supaya menuntut setiap perlakuan, tutur kata dan perilaku  berpaksikan kepada kebijaksanaan akal, bukan nafsu semata-mata.

Walaubagaimanapun, kisah ni agak terhad untuk diperbesarkan kerana sekarang ini kes di bawah bidang kuasa pihak polis dan tidak mahu membuat sebarang andaian dan spekulasi. Biarlah pihak Polis membuat siasatan terlebih dahulu kerana rata rata rakyat di negara ini tidak sabar menunggu situasi sebenar berkaitan video klip tersebut.
 

Saya percaya isu ini bukan setakat di Malaysia heboh malahan seluruh dunia mungkin sedang mengikutinya bagi mendapatkan gambaran sebenar.
Dalam dunia moden hari ini yang dilengkapi dengan sistem teknologi terkini serta serba canggih termasuklah dalam bidang kamera digital, tidak mustahil perkara itu berlaku. Malah berdasarkan pengakuan yang dibuat oleh ketiga tiga Trio,  mengatakan 1000% lebih pelakon utama dalam klip video berkenaan adalah Anwar.
 

Justeru, kepada semua penyokong-penyokong pembangkang terutamanya PAS dan PKR jangan terlalu mempertahankan Anwar kerana takut individu yang terlibat realitinya Anwar dan tidak perlu menuduh kejadian ini adalah propaganda dan perancangan daripada pihak kerajaan.
Kerajaan belum zalim untuk bertindak sehingga demikian rupa dan kepada penyokong-penyokong pembangkang teutama hardcore Anwar perlu bermuhasabah diri terlebih dahulu sebelum menuding jari kepada orang lain ' Ibarat Lontar Batu Sembunyi Tangan'.
 

Selain itu, terdetik di hati saya untuk mendapatkan respon daripada pemimpin kanan pembangkang termasuklah Hj Hadi dan Datuk Nik AZIZ  kerana mereka ini boleh dikatakan sekutu kuat dalam Pakatan Rakyat. Soal DAP tidak perlu diambil kira kerana mereka sebuah parti yang dominan anti kepada Islam walaupun PAS tahu hakikat sebenar.
 

Apakah Nik Aziz dan Hj Hadi tidak mahu mengeluarkan sebarang komen berhubung isu ini?? dan apakah PAS sudah tahu sifat sebenar Anwar yang didakwa telah difitnah bertubi-tubi oleh kerajaan?
Jadi kepada semua pendokong dan penyokong PAS/PKR, diharap memberi idea dan cadangan kepada Tok Guru supaya bangkit mempertahankan Anwar. Namun, sekiranya yang mereka pertahankan itu benar benar terlibat, maka penulis beranggapan mereka ini termasuk dalam golongan yang 'fasik' kerana tahu perlakuan mungkar tetapi berdiam diri atas sebab takut kehilangan pengaruh.
Wasalam.

Betulkah Nasharuddin Dipinggirkan Dalam PAS!

Krisis yang  berlaku di dalam kepimpinan PAS Pusat kini dilihat telah berada dikemuncaknya walaupun rakyat tidak didedahkan apakah sebenarnya yang berlaku di dalam kepimpinan tertinggi PAS. Persoalan ini  timbul berikutan kengganan Nasharuddin Mat Isa untuk mempertahankan jawatan sebagai Timbalan Presiden PAS  dengan memberi  kenyataan bahawa beliau akan memberi  laluan kepada tokoh lain yang lebih berminat.

Antara tokoh-tokoh lain yang dikatakan berminat dan disebut-sebut  untuk mengisi jawatan Timbalan Presiden PAS Pusat ialah Datuk Husam Musa (Naib Presiden PAS), Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (Naib Presiden PAS Pusat) dan juga Salahuddin Ayub (Naib Presiden PAS Pusat .Ketiga-tiga tokoh ini dilihat ada keinginan untuk mengisi jawatan tersebut berdasarkan populiriti yang ada pada setiap individu berkenaan.

Persoalannya disini, kenapa Nasharuddin Mat Isa begitu mudah memberi  laluan kepada  tokoh lain sedangkan beliau baru sepenggal memegang jawatan berkenaan malah ‘post’ Timbalan Presiden Pusat boleh dikatakan mempunyai kelebihan untuk membuat sebarang keputusan bagi meneruskan agenda parti PAS.

Berdasarkan kepada beberapa ‘info’ yang diperolehi daripada beberapa pemimpin PAS sendiri  mengatakan bahawa Nasharuddin Mat Isa telah ‘merajuk’  terhadap pimpinan tertinggi parti PAS kerana  dikatakan sebagai ‘tali barut’ kepada UMNO  dan membawa perjuangan PAS kea rah yang lebih ‘liberal’ berbanding dengan tokoh yang disebut-sebut untuk mengisi jawatan berkenaan.

Perkara ini memang diakui berdasarkan kepada senario sebelum ini yang mana PAS pernah diajak berunding oleh UMNO untuk membetuk kerajaan perpaduan. Pada masa itu, Presiden PAS, Datuk Hj Abdul Hadi Awang juga lebih bersifat terbuka untuk duduk semeja dengan  pimpinan tertinggi UMNO dalam usaha membentuk kerajaan perpaduan.

Namun disebabkan ketaksuban yang terlalu tinggi terhadap Mursidul Am  Datuk Nik Aziz,  akhirnya hasrat untuk membetuk kerajaan perpaduan tidak kesampaian kerana bagi ahli dan penyokong PAS, setiap keputusan yang dibuat oleh Nik Aziz merupakan satu ‘fatwa’ dan perlu diakui oleh semua peringkat pimpinan dalam parti PAS.

Apa yang menarik, kedua-dua pemimpin terntinggi parti ini iaitu Datuk Hj Hadi dan Nasharuddin dilihat lebih mengambil pendirian ‘berdiam diri’ sekiranya ada isu-isu yang timbul melibatkan pemimpin dalam Pakatan Rakyat. Sebagai contoh dalam isu terbaru yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikaitkan dengan video klip seks dengan seorang pelacur cina tidak diulas secara terperinci  apakah pendirian parti PAS terhadap isu berkenaan?

Justeru, yang jelasnya pendirian dan pandangan Hj Hadi dengan Nik Aziz adalah berbeza kerana awal-awal lagi Nik Aziz sudah menafikan bahawa ‘pelakon seks’ dalam video klip tersebut bukanlah Anwar Ibrahim malah menuduh isu ini sengaja ditimbulkan UMNO bagi tujuan menghancurkan karier politik Anwar Ibrahim. Adakah Nik Aziz sudah melihat video berkenaan kerana awal-awal memberi kenyataan sedemikian? Ataupun sengaja ingin menutup aib rakan dalam pakatan. Kiranya pelakon dalam klip video berkenaan ternyata Anwar, apakah pula jawapan Nik Aziz? Sepatutnya Nik Aziz terlebih dahulu melihat sendiri video klip berkenaan bagi mendapat kan kesahihannya dan barulah membuat sebarang komen kepada media..

@AJ@
Anti Jumud 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox